מתי הרופא ימליץ לכם על מחולל חמצן

בתקופה האחרונה אנו שומעים יותר ויותר מקרים של אנשים שמסתייעים במחולל חמצן. הדבר גרם לנו להבין שיש צורך לערוך מדריך מקיף בנושא כדי להעלות את המודעות בכל הנוגע לשימוש בפריט זה. שכן, אנחנו לא ידענו עד לא מזמן מה זה בכלל ומתי צריך להשתמש בו. כדי להביא למודעות בקרב הציבור, יצאנו לבדוק את כל הפרטים החשובים בנושא ולברר כמובן מתי רופא ימליץ לכם על מחולל חמצן.

 

הרקע לכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו לאחר ששמענו על לפחות 3 מכרים שלנו שמסתייעים בתקופה האחרונה במחולל חמצן. אנו מודים, שבדומה לרבים אחרים, גם אנחנו לא התעניינו יותר מידי ולא שאלנו מה הסיבות לשימוש במחולל החמצן מתוך אי נוחות. כדי לבדוק את העניין באופן מעמיק, היינו צריכים לקרוא מסמכים רפואיים בנושא והדבר גרם לנו להבין שיש צורך להעלות את הנושא למודעות. כך לא יהיה צורך להתבייש לשאול את המשתמשים במחולל ויהיה פשוט אפשר לדעת את כל הפרטים בנושא.

 

מתי הרופא ימליץ לכם על מחולל חמצן?

יכול להיות ששמעתם לא פעם על מחולל חמצן בהקשר של מצב שנקרא copd ולא ידעתם על מה מדובר. אז נציין בפניכם בתחילה שמדובר במקרה הנפוץ ביותר שבו אנשים עם מחלות ריאה עושים בו שימוש. הנה כמה מקרים נפוצים שבהם הרופא צפוי להמליץ להשתמש במכשיר המדובר:

  • במצב שבו יש לחץ חלקי של חמצן בדם
  • במצב שבו הלחץ החלקי של החמצן בדם הוא בין 55-59 ממ"כ\סטורציה

ראוי לציין כי ירידה ברמת החמצן מתחת ל – 90% מתקיימת לא פעם אצל חולים שלוקים ב – COPD כשהם מתאמצים או כשהם ישנים.

 

איך יודעים אם באמת יש צורך במחולל חמצן?

רופאים לא מעניקים סתם כך הפנייה לשימוש במחולל חמצן. לאחר שהם רואים שאחד או יותר מהמצבים שצוינו לעיל באים לידי ביטוי, הם שולחים את המטופל לבדיקת שינה שמתבצעת במרפאת שינה. במהלך הבדיקה מחברים את המטופל לאלקטרודות שמראות את הפעולות השונות שקורות בגוף במהלך השינה וכך ניתן לראות בוודאות הם יש צורך במחולל חמצן או שלא.

 

איך תוכלו להיות בטוחים שאתם מגיעים לרופא מומלץ?

לא פעם אנו שומעים על רופאים כלליים שלא מפנים את המטופלים לקבלת מחולל החמצן. ראוי לצין כי בדרך כלל מדובר ברופאים שההתמחות שלהם אינה קשורה לריאות. כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם מקבלים את הטיפול ההולם עבורכם, עליכם לפנות אך ורק למומחה ריאות שבקיא בנושא. שכן, רק הוא יידע לבדוק אתכם ולומר לכם אם אתם צריכים להשתמש במחולל חמצן או שלא.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן כל המידע המקיף עם המידע שאתם צריכים לדעת אודות המכשיר המתקדם שנקרא מחולל חמצן. אנו מאחלים לכם שגם אם יש לכם שימוש בו וגם אם לא – שתהיו בריאים.

הרופא ממליץ על מחולל חמצן

תוכן עניינים