מוכרים קנאביס רפואי? 5 דברים שחשוב לדעת

מבחינה חברתית, קנאביס נחשב לסם 'קל', אך מבחינת החוק הוא נכלל בפקודת הסמים המסוכנים והשימוש בו ללא רישיון איננו חוקי. מכירתו ללא רישיון שהונפק על ידי משרד הבריאות נחשבת לעבירת סמים העשויה להביא לעונש מאסר ארוך או קנס גבוה. אם אתם מוכרים קנאביס רפואי שלא ברשות, כדאי שתכירו את ההיבטים הפליליים החלים על סחר בקנאביס.

 

מה נחשב לסחר בקנאביס?

מכירת קנאביס רפואי וקנאביס שאינו רפואי ללא רישיון נחשבת לעבירת סחר בסמים. תחת ההגדרה הזו נכללים גם ייבוא, ייצוא, הקלה על ייבוא וייצוא, מסחר ואספקה בתמורה וללא תמורה ותיווך עסקאות סמים. בנוסף, ניתן להגיש כתב אישום כנגד אדם אשר מחזיק כמות קנאביס הנחשבת לגדולה יותר מהכמות אשר מוגדרת ככמות לצריכה עצמית, שהיא 15 גרם בלבד, אך הענישה על כך נוטה להיות קלה יותר. חשוב לציין כי גם אם אתם בעלי רישיון לאחזקת קנאביס רפואי, לא ניתן למכור או לגדל אותו באופן חוקי.

סחר בקנאביס

מה העונשים האפשריים על סחר בקנאביס?

העונש המירבי על סחר בקנאביס יכול להגיע עד 20 שנות מאסר, ועד 25 שנות מאסר כאשר מדובר במכירה לקטינים. עונש נוסף הוא קנס כבד שיכול להגיע עד פי חמישה מכלל העסקאות הסמים שביצע הנאשם, ואף חילוט רכושו של הנאשם, לרוב רכוש הקשור לעבירות עצמן כמו רכב או מכשיר טלפון שדרכו נוצר קשר עם הקונים. בפועל, סוחרים בהיקפים נמוכים יקבלו עונשים קלים בהרבה, לעומת סוחרים המפעילים רשתות נרחבות של סחר בסמים יותר 'קשים'.

 

מה משפיע על חומרת הענישה על סחר בקנאביס?

העונש שיוטל על הנאשם מושפע ממספר מרכיבים. ביניהם סך העסקאות שביצע, כמות הסם הנסחרת, ומאפייני הנאשם, הכוללים בעיקר את גילו, את עברו הפלילי, סיכויי השיקום שלו ולפעמים גם נסיבות חייו. גורם משמעותי נוסף שעלול להשפיע על חומרת הענישה הוא מאפייני הקונים, כאשר העונש על מכירת קנאביס לקטינים יהיה הרבה יותר חמור.

עֲנִישָׁה

מה לעשות אם הואשמתם בסחר בקנאביס?

החוק מתייחס בחומרה לעבירות סמים, ובעיקר עבירות סחר. לכן, אם הואשמתם במכירת קנאביס, רפואי או לא רפואי, עליכם לפנות במהרה לייעוץ משפטי, כבר בשלבי החקירה הראשוניים. אם אתם תחת חקירה, היו מודעים לזכויותיכם, הכוללות שמירה על זכות השתיקה וזכות להתייעץ עם עורך דין. תמיד חשוב לבחור בעורך דין פלילי מומחה ובעל המלצות בתחום עבירות הסמים, כמו עורך דין פלילי מומלץ costa אשר ימצא עבורכם נקודות תורפה בקו החקירה ובראיות.

 

סיכום

למרות שקנאביס נחשב לסם 'קל' בתפיסה הציבורית, מכירת קנאביס ללא רישיון נחשבת לעבירה חמורה בישראל, שעשויה להביא לענישה משמעותית, בהתאם למאפייני הסחר ומאפייני הנאשם. לכן, אם הוגש נגדכם כתב אישום או שהוזמנתם לחקירה, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין פלילי בהקדם האפשרי.

למכור קנאביס רפואי

תוכן עניינים