מה תפקידם של שמנים אתריים?

בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר על השמנים האתריים והיתרונות שלהם. בעבר הם נחשבו לשמנים שמתאימים לאנשים "רוחניים" בלבד ולמי שמקיימים טקסים מיוחדים, אבל עם הזמן, אנשים גילו שמדובר בשמנים שחיוניים לכל אדם באשר הוא. אם טרם גיליתם זאת, כדאי שתקראו את השורות הבאות באופן מעמיק ותגלו מהם שמנים אתריים ומה התפקיד שלהם.

 

תכירו את האנשים שעומדים מאחורי מדריך זה

רגע לפני שנציג בפניכם את השמנים האתריים וכל המידע שנוגע להם, חשוב שנציג בפניכם את אלו סייעו לנו בכתיבת המדריך הנוכחי. יש לנו ידע נרחב בכל הנוגע לשמנים אתריים, אך החלטנו שאנחנו פונים אל מי שעושים בהם שימוש יום יומי. עשינו זאת מתוך ידיעה כי חכמת ההמונים היא הטובה ביותר. לכן, כתבנו פוסט בקבוצת פייסבוק של מטפלים אלטרנטיביים שעושים שימוש בשמנים אלו על בסיס יומי וביררנו עמם את כל הפרטים הדרושים. זו ההזדמנות להודות לכל אלו שסייעו בכתיבת המדריך. שכן, בזכותם, מדריך זה רואה אור והוא צפוי להביא למודעות חשובה בנושא.

 

תכירו את התמצית של הצמח

רגע לפני שנעמיק בכל הנוגע להסבר על שמנים אתריים צריך להתמקד תחילה בהסבר על התמצית של הצמח. נאמר לנו כי התמצית מעניקה לצמח את הריח הייחודי שמאפיינת את האישיות שלו ומשמשת אותו כדי להתרבות בטבע וגם כדי לשרוד בו. יש למשל ריח של צמח שמביא להרחקה של יתושים או מזיקים אחרים שבאים לאכול ממנו. התמצית היא בעצם מרכיב כימי של הצמח והיא נמצאת בכל שמן אתרי שעשוי מצמחים.

 

מה התפקיד של שמנים אתריים?

קראנו כל מיני כתבות שפורסמו בשיתוף A-WEB שיווק דיגיטלי והתמקדו בעיקר בתפקידים של השמנים האתריים. לאחר קריאה מעמיקה בנושא גילינו כי יש הרבה תפקידים לשמנים האתריים, למשל:

  • הרגעה
  • טיפול נגד דלקות
  • פתיחת קנה הנשימה ועוד

 

תכירו את התפקיד המשמעותי ביותר של השמנים האתריים – הרגעה

אחד הדברים שחשוב להכיר בשמנים האתריים זו האפשרות להרגיע ולהקל על מצבי לחץ. לשמנים אתריים יש אפשרות להביא לתחושה של נינוחות. שכן, הם יוצרים לא פעם תחושה נעימה שמזמינה את הגוף להגיע למצב של רפיון.

 

תכירו את התפקיד הנוסף של השמנים האתריים – טיפול נגד דלקת

יש לא מעט שמנים אתריים שמכילים רמות גבוהות של נוגדי חמצון שבעצם מצויים בתוך הצמחים באופן טבעי. הדבר הזה גורם להאטה של תהליכי ההזדקנות של העור. כך שניתן למנוע נזקים קיימים שבאים לידי ביטוי ולהפחית את השכיחות של דלקות עור. כדי להגיע לתוצאה מיטבית, צריך למרוח פעמיים ביום מעט שמן על האזורים הללו ולראות תוצאות תוך כמה ימים.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שהציג בפניכם את כל המידע החשוב אודות התפקידים של השמנים האתריים. נאחל לכם רק בריאות ושימוש נכון בשמנים אלו.

בקבוקונים

 

תוכן עניינים