מה חשוב לדעת כשאת בוחרת מרפאת נשים?

החוויה במרפאת הנשים מחילה הרבה לפני הכניסה לחדר הרופא, וחשוב לתת את הדעת גם על זה כאשר בוחרים מרפאת נשים. רבים מהגניקולוגים עובדים היום במקביל במרפאות נשים שונות, כך שגם אם כבר בחרת את רופא הנשים שלך, חשוב לזכור שיש חשיבות גם לתחומים אחרים. 

 

מרפאת נשים

מרפאות נשים כבר אינן רק מקום חדר הבדיקות של הגניקולוג. במקביל לשירותים שניתנים על ידי הרופא, ניתן למצוא במרפאות נשים שמכונות גם מכון בריאות האישה, עוד שלל שירותים, שמיועדים באופן ספציפי, למטופלות. לדוגמה:

  1. צוות המשרד במרפאת נשים מורכב מאנשי ונשות אדמיניסטרציה, שמכירים היטב את תחום הגניקולוגיה ויוכלו בעת הצורך לספק מידע נדרש, לייעץ באשר להמשך טיפול וכמובן, לסייע בקביעת תור לרופא או לאחות או בהפניה במצב חירום.
  2. צוות הסיעוד הן האחיות והאחים שתומכים בפעילות הרופאים. כל נושאי הבדיקות, הבירורים הכלליים וקבלת טיפולים הסיעודיים, מתבצעים בחדרי האחיות.
  3. עובדים סוציאליים – בחלק ממרפאות הנשים ניתן למצוא גם נציגים של צוותי רווחה, כמו עובדים סוציאליים, שיכולים לייעץ ולעזור למטופלות להתמודד עם הצרכים שקשורים לנושאי הבריאות.
  4. במרפאות נשים רבות, קיימת גם אפשרות לקביעת תור לייעוץ פסיכולוגי או לייעוץ תזונתי פרטי. חשוב לזכור שייעוץ אישי הוא בדרך כלל מפגש אחד או מספר מפגשים בלבד, ואינו תחליף לטיפול פסיכולוגי או למעקב תזונתי, במידת הצורך.

בחירת מרפאת נשים

יש לנו כמה הצעות, לסיוע בבחירה במרפאת הנשים המתאימה ביותר:

  1. אי אפשר להתעלם מהחשיבות של המיקום הגיאוגרפי של המרפאה. מרפאת נשים היא מקום בו צפויה מטופלת לבקר לפחות פעם או פעמיים בשנה. לכן חשוב לבחור מרפאת נשים שקרובה למקום המגורים או למקום העבודה, וששעות הפעילות שלה תואמות לשעות הנוחות והפנויות של המטופלת.
  2. חשוב לבדוק מראש ששירותים נדרשים קיימים במרפאה הנבחרת. עדיף לוודא מראש ולא לגלות שדווקא במרפאה שבחרת לא ניתן השירות הנדרש לך יותר מכל.
  3. מרפאות נשים פועלות באתרים נפרדים לחלוטין וכן בתוך מרפאות מומחים, בבתי חולים או במסגרת מרפאות כלליות של הקופה. אם יש צורך גם בשירותים בריאותיים נוספים, כמו בית מרקחת, רופאים נוספים וכיוצא בזה, כדאי לבחור מרפאת נשים שפועלת במסגרת נוחה.

 

איך מבררים מה שחשוב באמת?

יש יותר מדרך אחת לברר מידע אודות מרפאות נשים:

  1. השלב הראשון הוא מחקר מקוון. אתרי קופות החולים מאפשרים גישה למידע רב אודות המרפאה וצוות העובדים בה.
  2. ביקור במרפאת הנשים, גם ללא סיבה רפואית, יוכל לסייע להבין יותר על הסביבה בה ממוקמת המרפאה ועל האווירה במרפאה.
  3. יש דברים שאפשר ללמוד רק במהלך הטיפול במרפאה. כדאי לברר מראש מה הן האפשרויות כאשר עולה רצון להחליף מרפאה.

איך מבררים מה שחשוב באמת

לסיכום

חשוב לדעת לבחור את רופא הנשים המושלם, אבל יש חשיבות גם לתחומים אחרים, ולכן חשוב לא פחות לבחור את מרפאת הנשים המתאימה ביותר, בכל ההיבטים.

מה חשוב לדעת כשאת בוחרת מרפאת נשים

תוכן עניינים