מה היתרונות והחסרונות להשתלת שיניים ביום אחד

כפי שרבים מאיתנו יודעים, השתלת שיניים היא הליך כירורגי במהלכו מתקינים שן תותבת בחיבור לשתל מתכת. שתל המתכת המדובר מקובע לתוך עצם הלסת. להשתלות שיניים היסטוריה דנטלית לא קצרה וישנם לא מעט חידושים והתפתחויות בתחום זה. חלקן מביאות את בשורת השתלת שיניים ביום אחד. כך שבמקום לפרוס את התהליך על פני שבועות או חודשים הוא מסתיים לכאורה ביום אחד.

 

מה הן השתלות שיניים ביום אחד

כשמדברים על השתלת שיניים ביום אחד, מדברים על נושא שלם שיש בו שיטות שונות להשתלת שיניים (ביום אחד) שבבסיסן עיקרון פעולה זהה. העיקרון הישים הוא שלאחר עקירת השיניים הטבעיות, ישנה החדרה של שתל דנטלי אל עצם הלסת שמטרתו לדמות את שורש השן. ובכך, השתל כמו "תופס" ומקבע את השן אל עצם הלסת.

 

השתל הדנטלי בתהליך השתלת שיניים

השתל הדנטלי המצוין לעיל, נחשב כבורג ובו חומר מתכתי מתקדם. כחלק מתהליך מיקומו אותו בתוככי עצם הלסת מתבקש בתהליך החלמה וזאת לאחר שחוברו אליו שיניים מלאכותיות. תהליך החלמה זה אורך כמה שבועות (במקרים מסוימים שבועיים עד ארבעה) ניתן לחבר סט של שיניים מלאכותיות הנקראות גם "כתרים" אל השתלים הדנטאליים. סט זה תוכן ועברה התאמה (באופן מושלם) למבנה הקיים של הפה והשיניים אצל המטופל.

 

העמסה מידית במסגרת השתלת שיניים ביום אחד

במקרים רבים ונפוצים, ניתן לצרף לכל שן שתל דנטלי משל עצמה. במקרים מסוימים ניתן לעגן מערכת שיניים אל כמה שתלים דנטליים. במקרה זה, אם ממשתמשים בטכניקה של השתלת שיניים ביום אחד, ניתן לקרוא לזה "העמסה מיידית". וזאת כי יש עומס מידי הנובע מכך שתהליך ההשתלה לא כולל זמן קליטה והחלמה גם לאחר שהרופא מיקם את השתלים הדנטליים בעצם הלסת. גם אם מיקום השתלים בעצם הלסת עצמה נעשה על ידי הרופא בו ביום בו הרופא ביצע את עקירת השיניים הטבעיות. כלומר, אין תהליך קליטה והחלמה עד חיבור הכתרים. ועם חיבור הכתרים מוחל עומס על השיניים בעתות לעיסה.

 

חסרונות בשיטת השתלת שיניים ביום אחד

חסרונות בהשתלת שיניים ביום אחד כוללים:

  1. הפעלת כוחות על השתלים הדנטליים עוד מהרגעים הראשונים לסוף הטיפול (אם כי תהליכי החיבור הביולוגי הרלוונטיים לרקמות עצם הלכת, החניכיים והשתלים הדנטליים אמורים להתרחש גם אם מתרחשת השתלת שיניים בשיטה זו של העמסה מיידית)
  2. מצבים של מסת עצם לסת נמוכה או אלמנטים אחרים בעצם הלסת, או תופעות הקשורות לעיכוב תהליכי איחוי וכן הלאה מקרים – עלולים להיות פסולים או לא מתאימים לשיטות השתלת השיניים ביום אחד.  מעבר לכך, יש צורך להחזיק בכמות עצם ואיכות/צפיפות עצם ברמה מתאימה כדי לקבל אישור לעבור את התהליך.
  3. תהליך ההשתלה ביום אחד עלול לא להתאים לאנשים המעשנים "בכבדות" ולמי שיש אצלו גורמי סיכון כביכול כמו אספקת דם פחותה לאזור או אפילו מחלת סכרת שאין בה איזון.
  4. השיטה לא מותירה זמן קליטה לשתלים, טרם זוכות השיניים המלאכותיות לנשוא בעומס הכוחות המופעלים בזמן הלעיסה.
  5. לאחר השלמת התהליך (ביום אחד) יש בקשה להקפיד באכילת מזון רך בלבד. וזאת למשך חודש וחצי לפחות.
  6. אחוזי הצלחה נמוכים משיטות השתלה "קונבנציונלית" (אם כי יש שיגידו, עדיין גבוהים באופן ניכר)

 

יתרונות בהשלמת השתלת שיניים ביום אחד

אלו כוללים:

  1. היכולת להשלים את התהליך ביום אחד. כלומר, לא למשוך את מאפייניו לאורך זמן. כולל זריקות הרדמה, חיתוך חניכיים, ביצוע תפרים לאחר החדרת שתלים, וכן הלאה.
  2. האפשרות להיכנס למרפאה ולצאת עם מערכת שיניים חדשה ויש שיגידו מושלמת "בבת אחת", ולא בתהליך המתפרס כאמור על פני מספר שלבים.

 

השתלות שיניים ביום אחד עם אדנטיקה סמייל

ניתן לברר עוד פרטים על השתלות שיניים ביום אחד ולהמשיך את השיח עם אדנטיקה סמייל בזמנך הפנוי וכאוות רצונך. מקווים כי כתבה זו תרמה להבנתך את הנושא.

שתלים

תוכן עניינים