מאילו סיבות נחווה חולשת שרירים ברגליים?

נשים, גברים ואף ילדים עשויים למצוא את עצמם חווים חולשה בשרירי הרגליים. מדובר במצב לא נעים בלשון המעטה שעשוי להוביל לקושי בביצוע פעולות יום יומיות בסיסיות. לאחר שחווינו זאת על בשרנו, החלטנו לצאת ולבדוק מה הן הסיבות שעשויות לגרום לתופעה. החלטנו להעלות מדריך מסודר לרשת שיציג בפני כל דורש את האינפורמציה המרתקת בנושא, כדי להעלות את המודעות ולאפשר לאחרים להימנע מהישנות של חולשה זו. הישארו אתנו ותגלו את כל הפרטים שרציתם לדעת, אבל לא ידעתם את מי לשאול.

 

תכירו את הגורם ה – 1 שעשוי להוביל לחולשה מסוג זה: אי ביצוע פעילות גופנית

יכול להיות שאתם חיים אורח חיים "יושבני". מדובר בעצם במי שנמצאים ברוב היום במנח של מנוחה (ישיבה בעיקר) מבלי לבצע פעילות גופנית. בירור שערכנו בנושא העלה שיש אנשים רבים באוכלוסייה שמנהלים אורח חיים שכזה, מבלי לדעת שהם פוגעים בגוף שלהם. הכוונה למי שיושבים רוב היום במשרד, חוזרים הבית ונשכבים על הספה כדי לראות סדרה אהובה או סרט. חוסר תזוזה של הגוף צפוי להביא בסופו של דבר לנזקים משמעותיים ולחולשה של השרירים ברגליים.

חולשת שרירים ברגליים

תכירו את הגורם ה – 2 שעשוי להוביל לחולשה מסוג זה: זקנה

אם עברתם את גיל 35, אתם נחשבים על פי הספרות המקצועית כ"זקנים" (ברכותינו!). נגלה לכם שהגוף שלכם עובר הליך טבעי של אובדן כוח ואובדן מסת השריר. הליך זה נקרא בעגה המקצועית כסרקופניה והוא מוביל לא פעם לתחושה של חולשת שרירים ברגליים. ראוי לציין כי לא כולם מאבדים את מסת השריר באותו קצב. מי שלא חיים אורח חיים ישבני צפויים לעכב את ההליך וליהנות מתחושה של חוזק בגוף ובשרירים.

 

תכירו את הגורם ה – 3 שעשוי להוביל לחולשה מסוג זה: קורונה

אי אפשר לכתוב מדריך על תופעות לוואי שונות מבלי לציין את הקורונה שנכנסה לחיינו בשנת 2020. הנגיף הארור השאיר לא מעט תופעות קשות בקרב חולים רבים ברחבי הארץ והעולם. מסתבר שאחת התופעות הנפוצות ביותר היא חולשה של השרירים. נספר לכם שאם תשוחחו עם מי שחלו במחלה בעבר, אתם תגלו שהם חווים חולשה ועייפות.

חולשת שרירים ברגליים

סובלים מחולשה בשרירים? פנו לבירור רפואי בהקדם!

אנו ממליצים לכם שלא לשבת עכשיו רגל על רגל בסלון (למרות שזה נוח להישאר במנוחה בעת מצב של חולשת שרירים, מי כמונו יודעים זאת). תעשו לגוף שלכם טובה ופנו לבירור רפואי בהקדם האפשרי. שכן, לעיתים, חולשה של השרירים מרמזת על הופעה של מחלה שחשוב להכיר ולטפל בה בשלבים הראשוניים, לפני שהיא תחמיר.

 

לסיום

עכשיו אתם מכירים מקרוב את הסיבות שצפויות להוביל לחולשה של שרירי הרגליים. בשלב זה נותר לכם רק לתאם תור לרופא מומלץ ומוסמך שיבדוק אתכם ויבחן מה הגורם שהוביל לחולשה. נאחל בהזדמנות זו שלא תדעו עוד חולשה ושתהיו בריאים!

חולשת שרירים ברגליים

תוכן עניינים