איך לשמור על חדר האמבטיה נקי ובריא?

מדוע דווקא בחדר האמבטיה?

מי מאתנו לא שמח להיכנס בסוף יום עבודה מתיש לחדר האמבטיה, לפתוח את זרם המים החמים ולהתענג על ריחו של סבון משכר? אכן, חדר האמבטיה מיועד ביסודו לפעולת ניקוי הגוף ושמירה על הגיינה כללית. אולם, דווקא הסיטואציה העדינה, בה אנו חושפים את גופנו במלואו לרטיבות, קרמים ותכשירים למיניהם, עלולה לגרום לעיתים לנזק רב שרובנו כלל לא מודעים אליו.

ננסה לפרט בפניכם את הדגשים החשובים שיעזרו לכם לשמור על חדר אמבטיה נקי, בריא ומזמין.

 

מה לא נכניס לחדר האמבטיה

הרחקת חלקים ומגבות

אומנם המגבות הן אביזר בסיסי בכל חדר מקלחת, אך החום, הלחות והאדים המצטברים בדרך קבע בחדר האמבטיה שלכם, עלולים ליצור מהמגבת שלכם בית גידול לטחב, עובש ומגוון בקטריות וחיידקים זיהומיים. לכן, מומלץ להרחיק את המגבות מחדר האמבטיה עצמו, ולהשתמש בהן בחדר רק בשעת המקלחת.

 

הרחקת מברשות השיניים והשיער

מברשות השיניים והשיער שלנו, הם פריטים איתם אנו באים מדי יום במגע אינטימי ביותר, לכן מובן הצורך לשמור עליהם סטריליים והגייניים. מחקרים מובילים בתחום ההגיינה הביתית, מצאו כי מברשות שיניים ושיער שהושארו בחדר האמבטיה, התמלאו בחיידקיי צואה, כתוצאה מרסס מהאסלה או מניגוב הידיים לאחר השימוש בשירותים. לכן מומלץ מאוד להרחיק את מברשות השיער והשיניים שלכם מחדר האמבטיה הביתי.

 

כיצד ואיפה מומלת לנקות את חדר האמבטיה

ניקוי דלתות המקלחון

דלתות המקלחונים הביתיים, העשויות מזכוכית, מתכסות באבנית אחת לתקופה. לכן, חשוב מאוד אחת לשבועיים להתיז על דלתות המקלחון חומר מותאם להסרת אבנית מזכוכית, ולאחר מכן לנגב את החומר מהזכוכית באמצעות מטלית ייעודית. חשוב להקפיד להשתמש בחומר רך ולא בצמר פלדה או חומר קשיח אחר, שעלול לשרוט את הזכוכית.

 

טיפול ברובה מושחר ובאריחי המקלחת

הפס המחבר בין חלקי המקלחון והקרמיקה, משחיר מדי פעם. על מנת למנוע השחרה והצטברות לכלוך בפס המדובר, מומלץ אחת לשבוע להעביר עליו מטלית ספוגה במים ובחומץ. כך, תשמרו על החיבורים לבנים ומבהיקים.

בנוסף, חדר המקלחת הביתי מורכב מאריחים. האריחים מועדים ללכלוך, עובש והצטברות של גורמים מזהמים. מומלץ אחת לשבוע, בעזרת חומרים ייעודיים לנקות בעזרת מטלית או חומר רך את האריחים ולאחר מכן לשטפם עם מים.

 

ניקוי הברזים וראשי המקלחת

בעזרת חומץ, מים ומטלית, עברו ביסודיות על ראשי הברזים והמקלחות עד שהראשים המוכספים יבהיקו. הרטיבות הרבה והלחות המצטברת באזורים אלו, עלולה לגרום להצטברות של עובש ואבנית, אותם תמנעו בהליך ניקיון פשוט זה.

 

דגשים אחרונים

מומלץ מאוד אחת לשבוע, לעבור בעיניים  (ולנקות במידת הצורך…) על כל האזורים במקלחת הביתית, בדגש על חורי הניקוד, אחורי האסלות, חלקי הברזל השונים של מתקני המקלחונים והמדפים. רק כך תוכלו לשמור על חדר אמבטיה נעים ונקי.

 

תוכן עניינים