למי מתאימים טיפולי הסרת שיער בלייזר

טיפולי הסרת שיער בלייזר נועדו להפחית את השיער באזורים שונים בגוף באופן משמעותי. הסרת שיער בלייזר היא השיטה הוותיקה והבטוחה ביותר להסרה מוצלחת של השיער בטווח ארוך. עם זאת עדיין יש בה סיכונים שכדאי לקחת בחשבון לפני תחילת הטיפול, והשיטה אינה מתאימה לכל אחד ואחת. במאמר זה נרחיב עוד לגבי טיפולי הסרת שיער בלייזר ונפרט למי הם מתאימים ולמי לא.

 

הסרת שיער במקום מקצועי

הטיפולים להסרת שיער בלייזר נעשים בארץ ובעולם, בהיקף רחב מאוד כל העת והם מתאימים למרבית האנשים. הסרת שיער בלייזר בצורה שאינה מקצועית, עשויה לגרום לנזקים בעור ולחוסר הצלחה של הטיפול ולכן חשוב להקפיד על הסרת שיער במכון מורשה. קהל היעד המתאים ביותר להליך הוא גברים ונשים שעורם בהיר ושערם כהה. עוד על הסרת שיער בלייזר תוכלו לקרוא כאן.

 

למי לא מתאים לייזר

ישנם תנאים בהם לא ניתן לבצע את טיפולי לייזר להסרת שיער מסיבות בריאותיות. לדוגמא למי ששיערם חסר פיגמנט ובעלי שיער לבן וג'ינג'י. גם מטופלים בתרופות המכילות ויטמיןA כמו, רואקוטן אינם מתאימים להסרת שיער בלייזר, מכיוון שהשימוש בתרופות אלו גורם לרגישות יתר של העור לשמש ולכן גם ללייזר. במקרים אלו יש לחכות 3 חודשים מסיום נטילת התרופה.

עוד אוכלוסיות שאינם מורשות לעבור טיפולי הסרת שיער בלייזר הם, נשים מניקות או בהריון ומי שעובר טיפולי כימותרפיה. במקרים של פסוריאזיס, אקנה, אקזמות או פטריות חשוב לדווח לצוות המטפל, על מנת לוודא מראש אם עדיף להימנע מהטיפול. מכונים מוסמכים מחויבים לבצע תשאול רפואי מקיף לכל  מועמד להליך לשם קביעת ההתאמה.

 

הסיכונים בהסרת שיער בלייזר

להסרת שיער בלייזר יש מעט סיכונים שחשוב לתת עליהם את הדעת לפני הטיפול. הסיכונים הנפוצים הם כתמי פיגמנטציה זמניים וכוויות קלות על העור לאחר הטיפול. הסיכונים הללו גוברים בקרב בעלי שיער בהיר בשל רגישות עורם. קרן הלייזר המשמשת להסרת שיער עלולה לגרום לכוויות אם המטפל אינו מיומן. שימוש בלתי תקין במכשיר עלול גם כן לגרום לצלקות.

 

אסתטיקה גברית

הסרת שיער בלייזר לגברים הופכת להיות נפוצה גם כן בשנים האחרונות. הטיפולים הפופולריים בקרב גברים הם  באזור הגב והכתפיים, בצוואר, בבטן ובישבן. באזור החזה ישנם שרוצים להסיר שיער באופן מלא ואחרים שמעדיפים דילול. הסרת שיער בלייזר בקרב גברים נעשית גם באזור עצמות הלחיים, בתנוכי האוזניים, באוזניים ובין הגבות. עוד על הסרת שיער בלייזר לגברים כאן.

 

הסרת שיער בגיל המתאים

לסיכום הנושא, טיפולי לייזר להסרת שיער מתאימים הן לגברים והן לנשים בעלי שיער כהה. ברוב המכונים מחזיקים היום במכשור שמאפשר הסרת שיער יעילה גם לבעלי עור כהה ועור שזוף. הסרת שיער בלייזר מתאימה לגברים מעל גיל 20, כל עוד אין להם שיער שיבה. הגיל ההתחלתי להסרת שיער בלייזר בקרב נשים עומד על 12 ולרוב גם כאן עדיף לחכות לגילאי ה-20.

טיפול בלייזר

תוכן עניינים