לכמה זמן מחזיק טיפול בוטוקס והאם זה כואב?

הן נשים והן גברים, עוברים טיפול בוטוקס כדי לטשטש ולהעלים קמטי הבעה, המופיעים באופן טבעי בזמן תנועות פנים טבעיות או קמטי הזדקנות שעלולים להופיע כבר מגיל צעיר.

מבין השאלות על הטיפול, נשאלות באופן שכיח השאלות הבאות: "לכמה זמן מחזיק הטיפול?" ו- "האם זה כואב?".

 

על הבוטוקס ואופן פעולתו

בוטוקס הוא אחד מהשמות המסחריים של החומר "בוטולינום טוקסין מסוג "A והוא למעשה חלבון המופרש מהחיידק קלוסטרידיום בוטולינום. חלבון זה מונע את שחרור הנוירוטרנסמיטר אצטילכולין ואת ההיקלטות שלו בשריר באופן זמני. כתוצאה מכך, השריר לא יכול להתכווץ והוא נרגע, מה שגורם לטשטוש הקמט ואף, להעלמתו.

 

מהם אזורי הטיפול ומי יכול לבצע את הזרקות הבוטוקס?

הזרקות בוטוקס מתבצעות לרוב בחלק העליון של הפנים, לרבות באזור המצח, העיניים והגבות בעיקר על ידי רופאים, אך גם על ידי קוסמטיקאיות מתקדמות שעברו קורסים והשתלמויות. בעזרת רופא מומחה, מתבצעות הזרקות בשכיחות נמוכה גם בחלק התחתון של הפנים, לרבות באזור הפה, הצוואר, הלחיים והאף.

 

מתי רואים תוצאות?

התוצאות מופיעות כשלושה עד שישה ימים לאחר ההזרקה, כאשר השיא שלהן נראה לאחר שבועיים.

 

לכמה זמן מחזיק טיפול בוטוקס ובמה זה תלוי?

טיפול בוטוקס מחזיק בין 3 חודשים לחצי שנה, כאשר הממוצע הוא בין 3 ל-4 חודשים. כמו כן, משך התוצאות עשוי להיות מושפע ממצב העור, גיל וכמות הטיפולים שבוצעו עד לטיפול הנוכחי.

 

האם ההזרקה כואבת?

גם ללא שימוש בחומר מרדים בטרם הטיפול, הכאב הוא מינימלי ואם בכלל, שכן בעזרת רופא מיומן לא ניתן לדעת אפילו מתי הן מתרחשות בפועל. ייתכן ויורגש תחושת דקירה ומעט לחץ ברגע ההזרקה, אך תחושות אלו אמורות לחלוף מהר. יתר על כן, כדי להפחית את תחושת הדקירה ניתן למרוח קרם הרדמה כרבע שעה לפני הטיפול או לחלופין, להשתמש בקרח.

 

האם חשים כאב לאחר ההזרקה?

לאחר ההזרקה, עלולים להרגיש דקירות קלות ותיתכן בליטה קטנה בדומה לעקיצת יתוש באזור המוזרק. כמו כן, במידה ומדובר בטיפול ראשון, עלולים לחוות תחושת לחץ באזור ההזרקה ושינויים קלים בפנים בעת הרמת הגבות, אך שוב השלכות אלו אמורות לחלוף מהר.

 

למה אנשים נוטים לפחד מהטיפול?

אצל אנשים רבים, הפחד מהטיפול יכול לנבוע מפחד ממחטים או מזיכרונות רעים בעת קבלת חיסונים. עם זאת, המחטים שמשתמשים בהם לצורך טיפול בוטוקס הן קטנות מאוד וזהות בגודלן למחטים שמשתמשים בהם חולי סוכרת לצורך הזרקת אינסולין.

 

טיפול בוטוקס – האם כדאי?

לטיפול בוטוקס ישנן תופעות לוואי שחולפות מהר וסיבוכים, כגון: זיהום וצניחת עפעפיים מתרחשים באופן נדיר. זאת ועוד, הטיפול מבטיח מראה פנים טבעי יותר בהשוואה לטיפולים אסתטיים אחרים ולפי טענת מטופלים רבים, הטיפול מלווה בכאב מינורי ותוצאותיו שוות כל אי נוחות.

 

שעון ומזרק

תוכן עניינים