לאילו בעיות רגליים יוכלו לעזור המדרסים

לא מעט אנשים סובלים מכאבי רגליים, ברכיים ואפילו כאבי גב באופן יום-יומי והם אינם יודעים שהפתרון לכאב המעיק נמצא ממש מעבר לפינה.

מדובר כמובן בשימוש במדרסים שעשוי להעלים באורח פלא את הכאבים ולהביא להקלה הרצויה.

יצאנו לבדוק באיזה מצבים כדאי להשתמש במדרסים כדי להביא להקלה משמעותית וחזרנו עם הממצאים הבאים:

 

  1. בוהן קלובה

המצב הרפואי הזה נקרא גם "הלגוס ולגוס" או "עצם בולטת". אם יש לכם אותו, אתם בוודאי כבר יודעים במה מדובר. זהו מצב שגורם לכך שיש עצם בולטת החוצה בכף הרגל. הבליטה הזו גורמת ברוב המקרים לכאבים במקום הבליטה ובמקרים מסוימים אף לאדמומיות וגירוי בעור. המצב הזה אופייני בדרך כלל לנשים והוא בא לידי ביטוי בעקבות אחד או יותר מהמצבים הבאים:

  • שימוש בנעליים צרות
  • מבנה גנטי של כף הרגל

ברוב המקרים, במצבים שכאלו, תידרש התערבות כירורגית ולאחריה, יהיה צורך לעשות שימוש יום יומי במדרסים.

 

  1. הלוקס ריגידוס

מדובר בבעיה רפואית נוספת שגורמת לרבים להגיע להבנה כי הם צריכים לעשות שימוש במדרסים. מצב שכזה מאופיין בבוהן הגדולה שיש בה בליטה של עצם בבסיס שלה. הדבר מוביל לכאבים ולעיתים גם לנטייה להיתפסות ולנקעים חוזרים ונשנים. הדבר נובע בעקבות הרס של הסחוס באזור. מחקרים שנעשו בתחום זה, מראים כי נעילת נעליים עם מדרסים משפרת באופן משמעותי את הכאב. ברוב המקרים, בנוסף לטיפול במדרסים, יהיה צורך גם ליטול תרופות למניעה של דלקות באזור ובמקרים חריגים, עלול להיות צורך בהתערבות כירורגית.

 

  1. פלטפוס

לא מעט ישראלים סובלים מהפלטפוס שידועה כבעיה שמכונה גם "רגל שטוחה". זוהי תופעה ששכיחה בעיקר בקרב האנשים הבאים:

  • ספורטאים
  • ילדים
  • תינוקות

בחלק מהמקרים היא אינה גורמת להפרעות. אבל במקרים מסוימים היא עשויה להוביל לכאבים עזים שיכולים להיפתר בעת שימוש במדרסים ש"מתקנים" את מבנה כף הרגל ומאפשרים לרגליים לצעוד באופן נכון.

 

  1. דורבן

דורבן הינו מצב שמאופיין בכאבים חדים מאוד בעקב. הכאבים הללו עשויים להופיע בעיקר לאחר מנוחה ממושכת והם נגרמים ברוב המקרים בעקבות קרעים מזעריים שנוצרים בתחתית כף הרגל. הקרעים הללו בשלב מסוים, הופכים לדלקת שמחמירה את הכאב עוד יותר. בחלק מהמקרים, התופעה עוברת מעצמה. אך במידה ומדובר בתופעה מתמשכת, יש להסתייע בשימוש של מדרסים שיכולים להקל על הכאב ולברר עם רופא פרטים אודות ההליכים הבאים:

  • ביצוע מתיחות באופן יום יומי של כף הרגל
  • נטילת תרופות אנטי דלקתיות
  • הזרקת סטרואידים במקרים חריגים

 

לסיום

יש מגוון מצבים רפואיים שיכולים להשתנות או להיפתר באמצעות שימוש יומי במדרסים שמותאמים אישית לכף הרגל. זו הייתה רשימה חלקית של הבעיות הללו, מכיוון שהרשימה קצרה מלהכיל את כולם. לסיכום, מדרסים נחשבים לפתרון הולם ומומלץ לעשות בהם שימוש בכל מצב שנוגע לכאבים במפרקים.

נעלי ריצה

 

תוכן עניינים