איך תדעו לפי ה- BMI כמה אתם צריכים לרדת במשקל

מה זה BMI?

ה- BMI הוא בעצם מדד מסת הגוף, הוא מודד בחישוב נתוני גובה האדם לעומת המשקל שלו. ה- BMI הוכח כדרך הוודאית וכתקן בינלאומי לקביעת מדד מסת הגוף. בעצמם מחשבון BMI מעודכן שרשאי לקבוע האם משקל גופכם תקין, אם אתם בעודף משקל או בתת משקל

 

BMI תקין לעומת עודף משקל

BMI תקין יהיה בין כ- 18.5 ועד ל-25 לעומת BMI של משקל עודף שנע מ- 25 BMI ומעלה. כשה- BMI בגוף שלך לא תקין הגוף נותר לא מאוזן והוא פגיע יותר למחלות כמו: סכרת, יתר לחץ – דם, מחלות לב, שבץ, מחלות זיהומיות, סרטן, פגיעה בהתפתחות הגופנית והשכלית ועוד הרבה מחלות כרוניות קשות שמזוהות בקשר ישיר עם השמנת יתר ותת משקל. אנשים בעלי BMI ומשקל תקין נמצאים בדרגת סיכון נמוכה יותר באופן יחסי לחלות במחלות.

 

איך לרדת במשקל ולהגיע ל- BMI תקין?

על מנת לחיות חיים ארוכים ובריאים יותר חשוב להגיע למצב של איזון הגוף עם הנפש חשוב להיות במשקל תקין בשילוב תזונה נכונה ולבצע פעילות ספורטיבית גם אם היא מועטה. קיימות שיטות רבות להוריד במשקל ולהגיע ל- BMI תקין כמו: דיאטות כאסח, תכנית אימונים מפוצצת, חומרים משלשלים ועוד. אך השיטה המנצחת להגיע ל-  BMI תקין היא תזונה נכונה בשילוב פעילות גופנית כש-90% מהירידה במשקל תגיע מהתזונה ועוד כ- 10% מהפעילות הגופנית. על מנת להצליח בצורה מקסימלית חשוב מאוד להתייעץ עם דיאטנית מומחית שתסייע בחלק החשוב ביותר בתהליך הירידה במשקל.

 

מה חשוב לוודא לפני שמתחילים תהליך של דיאטה

החלטתם להוריד או להעלות במשקל בהתאם ל- BMI שלכם ולחיות עם BMI תקין וזה מעולה אך הדרך היא לא קלה ולא קצרה אז לפני שאתם יוצאים לדרך תעצרו לרגע ותחשבו היטב עם מי תרצו לצאת למסע הזה. מי יידע לעזור לכם ולמי תרצו להקשיב.

חשוב לוודא לפני בחירת הדיאטנית:

 

מקצועיות וניסיון

אם כבר ניסית דיאטות בעבר אז אתה יודע שהניסיון מתסכל ולרוב לא עובד. השינוי הפעם הוא הסיוע של בעל המקצוע המושלם עבורך. דיאטן מנוסה יידע בדיוק איך לדרבן אותך ולהבין ממך בדיוק מה אתה רוצה גם כשאתה בעצמך עוד לא בטוח. הוא יבנה עבורך תפריט כולל שלרוב מתחשב ברוב הצרכים והרצונות שלך בשילוב ארוחות עם ערכים תזונתיים גבוהים במספר ארוחות מסוים.

 

זמינות ותמיכה

כפי שאתם בטח כבר יודעים הדרך להגיע למשקל גוף תקין הוא ארוך לכן תבחרו דיאטן שנחמד לכם אתו, אתם תיפגשו בערך כ- 1 לשבוע לאורך חודשים אורכים אם לא שנים. חשוב לוודא מבעוד מועד שאתן הציפיות שלכם תואמות האחד לשני.

 

סיכום

אם עדיין אינכם בטוחים אם ה- BMI שלכם תקין או לא כנסו למחשבון ה- BMI החינמי וחשבו. אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל לפעול למען בריאות הגוף והנפש ותמיד עדיף להתחיל מבעוד מועד.

דיאטה

תוכן עניינים