כל כמה זמן כדאי לעשות רענון לקורס עזרה ראשונה

אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב אנשים שלקחו חלק בקורס עזרה ראשונה היא "כל כמה זמן צריך לבצע רענון?". הרי באופן טבעי, דברים נשכחים עם הזמן וחשוב מאוד להגיע לקורס מקוצר שמותאם במיוחד עבור אלו שכבר מכירים את החומר ורק צריכים תזכורת לגבי חלק מהפרטים. רוצים גם אתם לדעת כל כמה זמן כדאי לעשות רענון לקורס עזרה ראשונה? קראו את השורות הבאות ותקבלו את כל המידע הנחוץ.

 

איך אפשר לדעת כל כמה זמן כדאי לבצע רענון של הקורס מטעם מקום העבודה?

כידוע, קורס עזרה ראשונה אינו קורס חובה. כך שאף אחד לא יכול לחייב אתכם לבצע קורס רענון. במידה ואתם עובדים באחד או יותר מהמקצועות הבאים, המצב קצת שונה עבורכם. שכן, אלו מקומות שמחייבים את עובדיהם לבצע את הקורס, כדי להיות מוכנים לכל תרחיש:

  • גננות במשרד החינוך
  • גננות ברשתות צהרונים
  • מורים ביסודי, חטיבה ותיכון ועוד

כך שאם לקחתם חלק בקורס עזרה ראשונה לא מזמן והדבר היה מטעם מקום העבודה שלכם, כדאי שתבררו עם ההנהלה או עם מחלקת כוח האדם לגבי הרענון. בכל מקום הרענון מתבצע אחת לתקופה אחרת. בחלק מהמקרים מדובר באחת לשנה.

 

כל כמה זמן כדאי לעשות רענון לקורס עזרה ראשונה באופן עצמאי?

אם מקום העבודה שלכם לא מחייב אתכם לקחת חלק בקורס שכזה, אתם יכולים להירשם אל קורס עזרה ראשונה בבאר שבע לאחר שנתיים מהקורס הקודם שעברתם ולבדוק שאכן מדובר בקורס רענון. חשוב לציין כי יש בידכם תעודה וכדי שזו תהיה בתוקף, עליכם לבצע את הרענון טרם פקיעתה. כל עיכוב עשוי להוביל בסופו של דבר לביטול התעודה, כך שבסופו של דבר אתם עשויים להידרש לעבור את הקורס מהתחלה.

 

מה קורס הרענון מקנה?

רישום אל קורס עזרה ראשונה בחדרה  שמותאם עבור מי שזקוקים לרענון מאפשר לבוגרי הקורס ידע פרקטי ותיאורטי. ידע מסוג זה מאפשר לכל אחד ואחת מהם להגיש סיוע לנפגעים באחת או יותר מהסיטואציות הבאות:

  • פצועים בתאונות דרכים
  • נפגעים בפיגועים
  • פציעות של קרובים בעקבות מחלה כלשהי וכו'

 

למה חשוב לבצע רענון לקורס עזרה ראשונה אחת לשנתיים?

לעיתים אנו לא זוכרים במדויק את הנלמד בקורס הראשוני. ביצוע של פעולות שונות שנוגעות לעזרה ראשונה (כמו למשל החייאה) מחייב היכרות מעמיקה ומדויקת עם פעולת ההחייאה כדי שבסופו של דבר יינתן הטיפול הנכון והטוב ביותר. לכן, חשוב לבצע רענון שיזכיר לכל מתנדב את הפעולות המדויקות שיש לנקוט במצבים שונים.

 

לסיכום

אם מקום העבודה שלכם דרש מכם לקחת חלק בקורס עזרה ראשונה, אתם צריכים לבצע רענון אחת לשנה או שנתיים. אם נרשמתם בתחילה באופן עצמאי, עליכם להירשם לרענון מקסימום שנתיים אחרי הקורס הראשוני או לפני שתוקף התעודה שלכם יפוג.

ערכת עזרה ראשונה

תוכן עניינים