כיצד תדע האם מגיע לך פטור מלא או חלקי ממס הכנסה?

פטור מלא או חלקי ממס הכנסה נועד על מנת להקל על אנשים שמתמודדים עם קשיים ומוגבלות. את הפטור החלקי או המלא מקבלים בהתאם לכושר השתכרות, מדרגות מס הכנסה, נסיבות המקרה וכן הלאה. כדי למצות זכויות מס מן הסוג הזה, כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.

 

כל מה שצריך לדעת על פטור חלקי או מלא ממס הכנסה

הבנת הקריטריונים לפטור ממס הכנסה, במיוחד בהקשר של מוגבלויות, יכולה להיות מכרעת עבור אנשים רבים בישראל. הקריטריון העיקרי לפטור כזה הוא אחוזי נכות גבוהים, ספציפית 90% ומעלה. הפטור יכול להיות תוצאה של נסיבות שונות, כולל מצבים רפואיים חמורים, פציעות עבודה, תאונות דרכים או פציעות משמעותיות אחרות. חשוב להבין שלא כל פציעה או מצב רפואי זכאים לפטור זה, כי החומרה וההשפעה על חייו של הפרט הם גורמי מפתח בקביעת הזכאות.

מס הכנסה

ההכרעה: ועדה רפואית

התהליך של קבלת פטור ממס הכנסה לנכה עשוי להיות פשוט יותר אם מתייעצים עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום. עקרונית, כדי לוודא אם אדם זכאי לפטור מלא או חלקי ממס הכנסה, הצעד הראשון הוא ועדה רפואית. ועדה זו בוחנת את מצבו הרפואי של הפרט וקובעת אחוזי נכות. אם אחוז זה עומד או חורג מהרף של 90%, הפרט עשוי להיות זכאי לפטור. הערכה זו יכולה להקיף מגוון של מוגבלויות, בין אם ממצב בודד או משילוב של כמה מצבים רפואיים שונים.

 

מהם המקרים השכיחים של פטור חלקי או מלא ממס הכנסה

פציעות במקום העבודה הן גורם שכיח לאחוזי נכות גבוהים. אופי הפציעה והשפעתה על יכולתו של הפרט לעבוד ולבצע פעולות יומיומיות, הם קריטיים בהערכה זו. באופן דומה, תאונות דרכים, שעלולות לגרום לרוב לפציעות קשות ומרובות, הן גם גורם שכיח לאחוזי נכות גבוהים.

מעבר לתאונות, החמרה במצב מחלה כמו התקף לב, דלקת מוח או שבץ מוחי, יכולה גם היא להוביל לנכות משמעותית. במקרים כאלה, תוצאות האירוע הרפואי נבדקות כדי לקבוע את רמת הנכות ואת זכאותו של הפרט לפטור ממס.

 

תהליך קבלת הפטור – שלב אחרי שלב

תהליך קבלת פטור ממס הכנסה לאנשים עם מוגבלות כולל מספר שלבים. ראשית, יש להוכיח כי הנכות נקבעה למשך 185 ימים לפחות. הפטור חל הן על הכנסה אישית (מעבודה) והן על הכנסה שאינה אישית, עד לתקרות שנקבעו לכל שנת מס. חשוב לציין כי מי שזכה לפטור בשנים קודמות, עשוי להיות זכאי להחזרי מס עד שש שנים אחורה.

הזכאות לפטור אינה ניתנת אוטומטית. על יחידים להיות בעלי הכנסה חייבת במס ולהיקבע כבעלי נכות קבועה או ארוכת טווח, הנמשכת לפחות 185 ימים, בהתאם לחוקים הרלוונטיים. למימוש הזכות כדאי לפנות לחברה שמתמחה בתחום.

מס הכנסה חלקי

תוכן עניינים