כיצד מאלפים כלב נחייה?

לכלבי נחייה יש תפקיד קריטי עבור אנשים עוורים. הכלבים הללו מאפשרים להם להתנהל בצורה בטוחה ביותר במרחב הציבורי, וגם מהווים חברה עבורם. תהליך האימון של כלב כזה הוא ארוך, ולוקח לא מעט זמן להרגיל את הכלב לחיים בסביבה אנושית. האילוף הוא תהליך שלא כל כלב מסוגל לעבור אותו, ואנחנו כאן כדי לספר לכם את כל מה שחשוב לדעת על אילוף כלבי נחייה.

 

כלבי נחייה

כלבי נחייה משמשים כבר שנים רבות בתור דרך לעזור לעיוורים לחיות בצורה טובה יותר במרחב הציבורי. הכלבים הללו מאפשרים להם לנסוע בתחבורה ציבורית, להסתובב ברחוב ולצאת מהבית גם כאשר הם לבד. כמו כל אילוף של כלב, גם אילוף של כלב נחייה הוא תהליך ארוך.

אחד הדברים שמייחדים את תהליך האילוף של הכלבים הללו הוא שמי שמאלף אותם לא נשאר איתם. תהליך האילוף של כלב כזה יכול לקחת בערך שנה, ולפעמים גם יותר. אם תרצו לקבל מידע נוסף על אילוף כלבים תוכלו להיכנס לכאן http://my-puppy.co.il , אבל בינתיים הנה כמה דברים מעניינים.

מדריך כלבים

התרגלות לסביבה אנושית

החלק הראשון של אילוף הכלב הוא קודם כל להרגיל אותו לחיים בסביבה אנושית. נכון שכל כלב שחי עם בני אדם צריך לעבור את התהליך הזה, אולם כאשר מדובר על כלבי נחייה הם הולכים לבלות את כל הזמן שלהם ליד הבעלים שלהם. בין אם מדובר על נסיעה באוטובוס, בילוי בקניון או כל מקום שאליו אנחנו הולכים, הכלב חייב להיות מסוגל להתנהג בצורה מתאימה באותם מקומות.

 

עזרה במוגבלות

הדבר השני שאותו הכלב צריך ללמוד הוא לסייע לעיוור בכל מה שהוא יכול. בין אם מדובר על הגנה מפני חציית כביש לא בטוחה, סימון מדרגות או התחמקות מדרך מסוכנת, את כל הדברים הללו הכלב צריך לדעת לעשות. כלב נחייה אמור להיות כזה שהעיוור נותן בו אמון מלא, מה שאומר שבתהליך האילוף אנחנו צריכים לוודא שלכלב אין טעויות שעלולות להסתיים בצורה מצערת מצד הבעלים שלו.

 

מסירות לבעלים

העובדה שהנוהג של הכלב הוא עיוור, מחייבת את הכלב להיות צייתן במיוחד. בעוד שאצל כלבים רגילים אנחנו יכולים לסבול מרדנות מסוימת, לאור ההשפעה שיכולה להיות לבעלים על הכלב, העובדה שהעיוור תלוי בכלב בצורה כמעט מוחלטת מחייבת אותנו לאלף את הכלב כך שהוא יהיה ממושמע לגמרי. כלב לא ממושמע פשוט לא יכול להפוך להיות כלב נחייה.

 

לסיכום

כדי שכלב יוכל להיות כלב נחייה הוא צריך קודם כל להיות מאומן לחיים בסביבה אנושית. הכלב צריך לנבוח לעיתים רחוקות, ולדעת לשהות באותו מקום למשך זמן ארוך, גם אם מדובר במקום סגור. בנוסף, כלבי נחייה חייבים להיות כלבים צייתנים ונאמנים, לאור העובדה שלבעלים שלהם יש יכולת שליטה מוגבלת עליהם. רק כלבים מסורים הם כלבים שיכולים לעבור את תהליך האילוף הזה.

כלב נחייה

תוכן עניינים