כאבי גב תחתון – למה זה קורה בזמן המחזור החודשי

הווסת שנשים מקבלות פעם בחודש עלולה להגיע עם תופעות רבות שיקשו על שגרת היום יום ועל ביצוע פעולות ותנועות רגילות.

תופעות אלו כוללות: עייפות מוגברת, כאבי בטן והתכווצויות, כאבי גב תחתון ושינויים קיצוניים במצב הרוח.

העוצמה ורמת ההשפעה של תופעות אלו משתנות אצל כל אחת ובדרך כלל הן נהיות קלות יותר עם הגיל ולאחר הלידה.

נשים רבות סובלות מכאבי גב תחתון בזמן המחזור החודשי. כאבים אלו עלולים להיות חדים, כואבים ומשתקים ברמה שתקשה על ניהול שגרת יום יום נורמטיבית ורגילה. במאמר זה נסביר על כאבי גב תחתון בזמן המחזור ונציע מספר אפשרויות שיסייעו בטיפול ובהקלת הכאב.

 

מדוע נשים סובלות מכאבי גב בזמן הווסת?

קיימות שלוש סיבות מרכזיות שעלולות לגרום לכאבי גב בזמן המחזור החודשי:

כאבי מחזור:

בזמן הווסת החודשית הרחם של האישה מתכווצת והאישה תחווה כאב בטן שלעיתים מוקרן לגב התחתון. כאב זה עלול להגיע גם טרם תחילת הווסת כתוצאה מהכנת הרחם לפעילות במחזור. בנוסף כאבים אלו עשויים להופיע לנשים שנוטלות גלולות למניעת הריון. אם אתן סובלות מכאבי גב תחתון בזמן המחזור מומלץ להימנע ממתח ומחרדה ולהרבות בפעילות גופנית וכך להקל על הכאבים.

 

אנדומטריוזיס:

סיבה נדירה יותר להופעת כאבי גב בזמן המחזור החודשי היא תופעה הנקראת אנדומטריוזיס. בתופעה זו גדלים מחוץ לרחם תאי רבייה בקצב מהיר. הכאב של האנדומטריוזיס הינו כאב קיצוני ומתיש שבדרך כלל יופיע מספר ימים טרם תחילת הווסת. על מנת לטפל בתופעה זו יש לבצע כריתת רחם.

 

התכווצויות רחם:

התכווצויות רחם יגרמו לכאבי גב קלים עד חמורים ויגיעו עם הופעת הווסת. תופעה זו מתרחשת כאשר עודף רירית הרחם נדחף החוצה דרך הנרתיק יחד עם דם ומים.

 

כיצד תטפלו בכאבי הגב בזמן המחזור?

ניתן לטפל בכאבי גב תחתון שמגיעים בזמן המחזור בדרכים שונות.

ראשית, מומלץ להשתמש בתרופות משככות כאבים כגון: אקמול, אדוויל, נורופן ועוד. תרופות אלו יסייעו במקרים של כאבי גב קלים, יקלו על הכאב ברמה משמעותית ויסייעו לכם לנהל שגרת יום יום רגילה שלא מושפעת מהכאבים והתופעות של המחזור החודשי.

שנית, ניתן להשתמש בטיפולים טבעיים וצמחיים שיסייעו בהקלת כאבי הגב בימי הווסת. ניתן להשתמש במנטה או נענע שיסייעו בהרפיית השרירים, לשתות תה רוזמרין שיסייע בהתמודדות עם כאבי הגב או תה קמומיל שירגיע את התכווצויות השרירים או לנטות תרופה מקליפת עץ ערבה.

חשוב מאוד לטפל בכאבי הגב שמגיעים באופן טבעי בתקופת המחזור החודשי. כאבי גב תחתון עלולים להוות מטרד רציני שימנע מכן לבצע תנועות ופעולות בסיסיות יום יומיות. אנו ממליצים לכם להשתמש במשככי כאבים ובתרופות טבעיות וכך לחוות את ימי הווסת בצורה הטובה ביותר. אם אתן סובלות מכאבים קיצוניים מומלץ לפנות לרופא מקצועי בתחום.

 

עמוד שידרה

תוכן עניינים