3 יתרונות קוגנטיביים בדפי צביעה לילדים

לעבודה עם דפי צביעה יש השלכות חיוביות מאוד על ההתפתחות של הילד שלכם. בגיל צעיר, ההתפתחות של המוח היא דבר יחסית מהיר, ואם נשפיע עליה בצורה נכונה בשלב הזה, הילד שלנו ירוויח מכך במשך כל החיים שלו. אז אם חשבתם שכדי לפתח את המוח הילד צריך לעשות דברים לא מהנים, תחשבו שוב. אנחנו כאן כדי לספר לכם על מספר יתרונות של דפי צביעה.

 

דפי צביעה

דפי צביעה נועדו קודם כל לספק לילדים שלנו תעסוקה נוחה. את הדפים אנחנו יכולים להוריד מהרשת, וכך לספק לילדים שלנו זמן שבו הם יעבדו על הדפים בלי צורך לעזרה של מבוגר בזמן הבידור. הפעילות הזו בטוחה, לא מסכנת את הילדים ונותנת לנו שקט נפשי ופיזי בזמן שהם עובדים.

מעבר לזה, חשוב להבין שיש לפעילות הזו גם השפעה חיובית על ההתפתחות של הילד מבחינה מוחית, ואנחנו כאן כדי להציג לכם מספר יתרונות שיש לדפי הצביעה בהקשר הזה.  

 

  1. בחירה נכונה מתוך אפשרויות

אחת הבעיות המרכזיות אצל ילדים הוא הקושי לבחור נכון. העולם מציע לילדים אפשרויות בחירה כמעט בלתי מוגבלות, ולא פעם הם מוצאים את עצמם בלי יכולת לבחור מה הם באמת רוצים. כאשר תציגו לילדים שלכם אתר עם דפי צביעה חמודים, הם יהיו חייבים לבחור בכל פעם איזה דף הם רוצים לעשות כעת, מה שיעזור להם לפתח את יכולת הבחירה.

 

  1. תכנון מראש של צעדים

ילד שמתכנן את עצמו בצורה נכונה, הוא ילד שיעשה הרבה פחות טעויות במהלך החיים שלו. בהקשר הזה, דפי צביעה מספקים תרומה גדולה. עוד לפני שהילד מתחיל את הצביעה הוא חייב להבין כיצד הוא רוצה שהדף ייראה בסופו של דבר, כיון שבמהלך הדרך קשה יותר להכניס שינויים דרמטיים.

גם אם בשלב הראשוני הילד לא יצליח להתמודד בצורה טובה עם האתגר הזה, מהר מאוד תוכלו לראות שהוא כבר מתכנן את הצביעה עוד לפני שהוא התחיל אותה, על מנת להגיע בסופו של דבר לתוצאה טובה יותר.

 

  1. יכולת עבודה עצמאית

היתרון האחרון שעליו נדבר הוא פיתוח יכולת לעבודה בצורה עצמאית. ילדים בגיל צעיר רגילים שכמעט כל דבר עושים בשבילם, וגם כאשר הם מקבלים משימה בדרך כלל תגיע יחד איתה גם עזרה מסוימת. דף צביעה הוא הזדמנות שלכם לתת לילד להתמודד עם אתגר מסוים בכוחות עצמו.

 

לסיכום

דפי צביעה הם פעילות נהדרת עבור ילדים, ויש להם מספר יתרונות גם בהקשר הקוגניטיבי. המבחר הגדול של דפי הצביעה שקיימים היום מחייב את הילד לבצע בחירה מושכלת של דפים. בנוסף, הצביעה עצמה דורשת ממנו לתכנן מראש כיצד הוא רוצה שהדפים יראו, כיון שבאמצע הדרך לא תמיד אפשר לשנות את הצביעה. כל זה מגיע כמובן כאשר הילד מתמודד לבד בלי עזרה מאף אחד.

עפרונות

 

תוכן עניינים