יתרונות וחסרונות בשימוש מוצרים לטיפוח השיער

מוצרי טיפוח לשיער ללא ספק מעניקים לו מראה יפה ובריא, אך בפועל יש גם כמה חסרונות בשימוש במוצרים אלו

טיפוח השיער על ידי שמנים וסבונים אשר הם בעצם מוצרים לשיער נהיה נפוץ יותר ויותר. כל מוצרי הטיפוח טוענים לעשיית טוב לשיער ולהפיכתו ליפה יותר, אך לעיתים רצון לייפות את השיער דווקא בא על חשבון בריאותו. חשוב לשים לב לתדירות בה משתמשים במוצרי השיער, לייעוד שלהם וגם לחסרונותיהם.

 

חסרון – שמפו טבעי אל מול מרכך לא טבעי

השמפו הטבעי נכנס לשוק ובעל יתרונות רבים – ביטולם של החומרים הכימיים ושימוש אך ורק בחומרים טבעיים משקם את השיער ואינו פוגם בו. תפקידו של השמפו הטבעי להעניק ברק ולחות לשיער תוך מניעה משימוש בחומרים כימיים מזיקים. החיסרון הבולט של השמפו הטבעי הוא כאשר מתבצע גם שימוש במרכך לא טבעי אשר מכיל סיליקון. השמפו הטבעי לא מסוגל להסיר את הסיליקון ולכן לא מצליח להשלים את פעולת הניקיון הנדרשת.

 

יתרון – טיפוח השיער

גם מוצרים אשר פוגעים בבריאותו של השיער כן יכולים במקביל להעניק ברק ויופי לשיער. ישנם אנשים בעלי שיער הנוטה לקרזול או יובש ומוצרי הטיפוח ללא ספק מעניקים לחות וברק לשיער כך שהוא נראה יפה יותר ועשיר יותר. ללא ספק מוצרי הטיפוח מצליחים היכן שהגנים שלכם נכשלו ליצור שיער יפה.

 

חסרון – נזק לקרקפת

הקשקשים הם ודאי אחד מחבריו הטובים של הגבר וגם של חלק מהנשים. שימוש לא נכון במרכך כך ששמים אותו על הקרקפת בדומה לחפיפה עם שמפו. שימוש זה פוגם בקרקפת ויוצר קשקשים על השיער ועל הקרקפת עצמה. בעצם בכך שניסיתים לעשות טוב לשורשי השיער שלכם אתם יוצרים נזק בצורת קשקשים על כל השיער.

 

יתרון – ניקיון והיגיינה

עוד תפקיד חשוב של מוצרי הטיפוח הם כמובן ניקיון השיער ושמירתו היגייני ואסתטי. בכל חפיפה אתם בעצם מבצעים ניקיון עמוק לשיער כך שכל הזיעה מהראש והלכלוך שהצטבר נשטפים. למרות שאנחנו לא רואים את הקודקוד שלנו חשוב לשמור עליו נקי, גם כדי שיהיה שיער בריא וגם כדי שיראה טוב.

 

חסרון – פגיעה בעור הפנים

אמנם המטרה היא לטפח את השיער על ידי מוצרי טיפוח טבעיים ולא טבעיים אך ישנה סכנה בקרבה של השיער לעור הפנים. מרככים ומוצרי שיער רבים אשר באים במגע עם הפנים מלכלכים אותן ומגדילים את השומניות שלהם. כך למרות שניסיתם לעשות טוב לשיער בעצם פגמתם בעור הפנים.

כל מוצרי הטיפוח לשיער מסייעים לו להיראות טוב יותר, גם אם מדובר במראה זמני. חשוב להבחין כיצד אמור להתבצע השימוש בהם על מנת לא לפגום בקרקפת או בסיב השערה. בעוד ללא ספק הם מנקים את השיער ומטפחים אותם הם גם במקביל פוגעים בבריאות השיער ויכולים ליצור נזק.

 

מוצרים

תוכן עניינים