5 טיפים והמלצות לשינה טובה בהיריון שלך

תשעת החודשים של ההיריון הם חודשים נפלאים בהם אנו מגלות את הכוחות החבויים בגוף שלנו, אשר מסוגלים להביא חיים לעולם.

יחד עם זאת באים לא מעט אתגרים אשר יכולים להקשות עלינו במהלך הדרך ואחד מהם הפרעות בזמן השינה.

בעקבות מחקרים רבים נמצא כי ישנו קשר בין אופי השינה של אישה בהריון, לבין חווית הלידה עצמה. נמצא כי שינה לא סדירה יכולה מגבירה את הסיכויים לניתוח קיסרי, רעלת הריון ולידה ארוכה וקשה. הפרעות בשינה יכולות לנבוע ממספר סיבות כמו התרגשות, העייפות של הגוף, ולחץ. לרוב נשים לב לבעיות בשינה בעיקר בשליש הראשון והאחרון להיריון. לכן חשוב לקחת ברצינות את הטיפים הבאים וכמובן להישמע להוראות הרופא שלכן.

 

תזונה

חשוב לשמור על מערכת עיכול בריאה ותקינה. ידוע כי אכילה שקרובה לשעת השינה, גם אצל כל אחת שאינה בהריון וכולל גברים, יכולה להקשות על הירדמות. לכן, דאגי לאכול כשעתיים לפני השינה על מנת לאפשר למזון להתעכל ביעילות.

כמו כן מומלץ לאכול מאכלים עם ויטמין B, דוגמת מאכלים כתומים ושיבולת שועל, אשר לו השפעה ישירה ומרגיעה על מערכת העצבים.

 

מים

מומלץ מאד לשתות מים במהלך כל היום על מנת לשמור על בריאות הגוף והתינוק. כמובן ניתן להפחית מעט טרם השינה, על מנת לא לקום הרבה בלילה, אך שתייה מרובה של מים תמנע התייבשות, כאבי ראש, ונדודי שינה.

 

כרית שינה

כרית שינה להריון נמצאה יעילה ביותר, בעיקר בשליש האחרון להריון. היא מיוצרת בצורת U ובכך מאפשרת תמיכה מלאה לגוף. צורה זו מורידה בעצם את העומס מהרגליים ומהבטן שעובדים קשה במהלך כל היום.

 

מקלחת

מקלחת חמה ונעימה לפני השינה היא דרך נפלאה לדאוג לעצמך ולנפש שלך. היא מאפשרת שחרור שרירים והירגעות ובכך מכינה אותך היטב למצב שינה. כמו כן מומלץ להימנע לפני השינה מאורות חזקים, רעשים, ומסכים.

 

נשימה

נשימות עמוקות יכולות להכין אותך לקראת הלידה, אך בעיקר הן מרגיעות מאד ועוזרות לשמור על מיקוד. במידה ואת מתחברת לכך, אף תוכלי לבצע מדיטציות קצרות טרם השינה, בהן את תתחברי לנשימה ולרגע עצמו. מדיטציה תאפשר למוח רגע של נשימה משל עצמו.

 

לסיכום

בעיות בשינה הן מאד נפוצות במהלך ההיריון היות ואנו מתרגשות, חוששות, ובאיזשהו שלב פשוט חסרות מנוחה ונוחות בעקבות הבטן הגדלה. נמצא כי נשים עם בעיות שינה משמעותיות במהלך ההיריון נטו יותר להגיע לניתוחים קיסרים, נטו לפתח רעלת היריון, או חוו לידה ארוכה.

לכן, ישנם מספר דברים שניתן לעשות במהלך ההיריון על מנת להפחית מבעיות השינה ותוך כדיי גם לטפח את בריאותינו. נוכל לשתות מים, לעשות מקלחת חמה, ללמוד לנשום עמוק, וכמובן לשחרר את הגוף העייף בלילה בעזרת כרית שינה להיריון.

 

מיטה זוגית

תוכן עניינים