יתרונות לטיפול טבעי בשיעול אצל ילדים

לראות את הילד שלנו חולה זה שובר לב, בין אם מדובר חס וחלילה במחלה רצינית וחמורה או בצינון קל.

אחת המחלות הנפוצות היא סטרידור, שגורמת לשיעולים חזקים ותכופים וקשיי נשימה.

סטרידור נפוץ בעיקר בקרב ילדים בין גיל חצי שנה עד שלוש שנים, ונמשך כחצי יום עד עשרה ימים.

ככלל המחלה יכולה לעבור מעצמה, אך במקרים מסוימים יש לפנות לטיפול קונבנציונלי וכן טיפול טבעי משלים.

 

סטרידור – מה זה?

סטרידור מתפתח כתוצאה מבצקת במיתרי הקור, דבר שמצר את קני הנשימה ומקשה על מעבר אוויר. בצקת זו גורמת לשיעולים נבחניים, הפקת צליל גבוה וקשיי נשימה.

לרוב סטרידור מתפתח כתוצאה מוירוס, ולכן בנוסף לסימפטומים הלא נעימים שצוינו נראה כי יש לילד חום. במקרים אחרים סטרידור יכול להיגרם כתוצאה מאסטמה, חיידק, תגובה אלרגית או חומצה שעלתה מהקיבה.

 

מתי חשוב לפנות לרופא?

באופן כללי סטרידור אינה מחלה מסוכנת, אך במקרה שהסימפטומים קיצוניים כגון מאמץ גדול לנשימה, הכחלה של העור סביב הפה או בקצות האצבעות, עייפות קיצונית או החמרה מהירה של השיעול חשוב לפנות לרופא. בנוסף לכך, אם המחלה התחילה בפתאומיות ומלווה בחום יש לפנות לטיפול רפואי כדי לשלול אפיגלוטיטיס, המסכנת חיים.

 

טיפול קונבנציונלי בסטרידור

ברוב המקרים הטיפול הקונבנציונלי לא יצטרך לכלול יותר מחשיפה לאוויר קר המקטינה את הבצקת בדרכי הנשימה. במקרים מסוימים כאשר ישנו מאמץ נשימתי גדול, הרופא עשוי לרשום עבור הילד אדרנלין, חמצן א בודיקורט/דקסמטזון (סוג של קורטיזון).

 

יתרונות טיפול טבעי בסטרידור

הרפואה הסינית מציעה מספר שיטות טיפול טבעיות בסטרידור. חשוב לציין כי אין בדברינו המלצה שלא לפנות לרופא והטיפול הסיני הינו טיפול משלים. אלה הם היתרונות של טיפול טבעי:

  1. טיפול מונע בסטרידור

לעיתים ילדים סובלים מהתקפי סטרידור חוזרים ונשנים, ובמקרים רבים התקפי הסטרידור הם תוצאה של ריאות וטחול חלשים. טיפול מונע טבעי מחזק את הריאות והטחול ויחסוך מהילד את האפיזודות המתישות בעתיד.

 

  1. הקלה של הסימפטומים

באמצעות טיפול טבעי בצמחי מרפא ניתן גם להקל על הסימפטומים של המחלה וכן למנוע את הישנותה בעתיד. טיפול בצמחי מרפא הוכח כמדויק ויעיל מאוד, כאשר הצמחים מפסיקים את השיעול, מכייחים או מלחלחים במקרה של יובש.

 

  1. טיפול מתאים לילד באופן אישי

ילדים הם שונים זה מזה ולכן דרכי הטיפול בין ילד לילד לא תמיד זהים. טיפול סיני טבעי כולל אבחנה והסתכלות מעמיקה כדי להתאים את הטיפול באופן מדויק לילד.

 

טיפול טבעי לסטרידור

מחפשים סטרידור טיפול טבעי? הקליניקה של נעמה גורדון מציעה מספר טיפולים טבעיים לסטרידור מתאימים לילד. נעמה היא מטפלת מוסמכת ברפואה סינית ובוגרת ארבע שנות לימודי רפואה סינית במכללת דאו. הקליניקה של נעמה מתמחה ברפואה סינית ונמצאת בשותפות עם בן זוגה לחיים ולמקצוע, עדן, ונמצאת ברמת ישי שבעמק יזרעאל.

 

חיידקים

תוכן עניינים