5 טיפולים שכדאי לנסות בתחום של רפואה סינית

אנשים שנכנסים לתחום הרפואה הסינית יכולים לגלות ערב רב של טיפולים עם שמות שונים. רובם ככולם יכולים להישמע מעוררי השראה, ריפוי והתחלה חדשה.

מה מהם נכון לבחור? איך ניתן לברור בין האפשרויות השונות? כתבה זו תסקור טיפולים שניתן ויש שיגידו, כדאי, לנסות בתחום הרפואה הסינית.

 

מדוע בכלל לנסות טיפולים שונים בתחום הרפואה הסינית?

הרפואה הסינית, או כפי שרבים קוראים לה – הרפואה המשלימה, מציעה פתרונות לתסמינים, תופעות וכאבים. אחת השאיפות של הרפואה הסינית, היא לגעת בשורש התופעה, כך שהיא לא תחזור על עצמה בעתיד. ובמידה מסוימת, ללמד את האדם לשמור על איזון כך שיימנע מלייצר לעצמו חוסר איזונים שכאלה. שכן, בגישת הרפואה הסינית – מחלה, כאב או כל תסמין אחר הם תוצאה של חוסר איזון אנרגטי. הגישה ההוליסטית של הרפואה הסינית רואה את האדם כמערכת, או כמכלול, ומזהה את המערכת שלו כמקור לאיזונים או לחוסר איזונים. כך שאין הפרדה בין חלקים, אלא הסתכלות מערכתית כדי לראות את השלם.

במסגרת זו, אין הפרדה בין חלקי הגוף והנפש. אין התייחסות לבעיה נקודתית. אלא דווקא למגמות, תהליכים וקשרים בין חלקים שונים במערכת, או דווקא בין ממדים. לדוגמה, הרפואה הסינית יכולה להצביע על הצורה בה הרובד הנפשי משפיע על הרובד הפיזי, ולהפך. כך שהתסמין הפיזי לא מבודד מהשורש הנפשי, שאולי היה אחראי ליצירתו.

הרפואה הסינית יכולה לספק מענה לכאבים, תופעות ומחלות, כמו:

  • דיכאון
  • חרדות
  • חוסר איזון בשינה
  • חוסר איזון בחולשה ועייפות
  • כאבי שריר ושלד
  • חוזר איזון בעיכול
  • חוסר איזון בהשמנה וחוסר איזון הורמונלי
  • מענה לתופעות לוואי הקשורות למחלות ו/או טיפול תרופתי
  • טיפולים מונעים
  • טיפולי הקלה
  • חיזוק המערכת החיסונית

 

5 סוגי טיפולים לפחות שכדאי וניתן לנסות במסגרת הרפואה הסינית

בין שיטות הטיפול של הרפואה הסינית ניתן למנות את הדיקור הסיני, העיסוי הסיני, טיפול הטווינא, כוסות הרוח, ההרבליזם (רפואת צמחי מרפא) ואף רבות אחרות. דיקור סיני לדוגמה, הוא אחד הטיפולים הידועים במסגרת הרפואה הסינית. מטרתו לפתוח או לאזן את ערוצי האנרגיה בגוף, ובכך לנטרל מהשורש כל תופעה שנבעה מחוסר איזון הקשור אליהם. כפי שרבים מאיתנו יודעים, דיקור סיני מתבצע דרך החדרת מחטים לנקודות מאוד ספציפיות בגוף. מדובר במחטים חד פעמיות שאין בהן סכנת זיהום. המדקר יודע לאן להכניס את המחטים בהתאם לנושא עליו עובדים עם המטופל.

עיסוי סיני, לעומת זאת, לא עושה שימוש במחטים, כמו גם לא טיפול טווינא, הרבליזם או כוסות רוח. יש מטפלים ברפואה הסינית המאמינים מאוד בכוחו המרפא של המגע. העיסויים הסיניים כוללים כל מיני גישות וזרמים, ביניהם טיפול שיאצו, טיפול בלחיצות, עיסוי ארומטי עם שמן וצמחי מרפא, עיסוי להרפיית השריר, עיסויים שנועדו לתמוך בהפגת מתח ולחץ, עיסויים שמטרתם לטפל בכאב ולתמוך בזרימת הדם בגוף, וכן הלאה. כוסות רוח, לעומת זאת, גם אם מערבות מעין עיסוי ומריחת שמנים ארומטיים – מתבטאות בהצמדת כוסות רוח היוצרות לחץ וואקום על אזור הטיפול. זאת במטרה לשחרר לחצים ולגעת בכאבים באופן מעמיק.

לסיכום, ניתן לנסות מה מהן, במסגרת טיפול עם מטפל סיני מוסמך. עקב כך שלא מדובר ב-"זבנג וגמרנו", יש עניין להתמסר ולהתחייב לתהליך. לפחות, אם אכן יש כוונה להעמיק בתהליך מסוים. תושבי הצפון יכולים לברר על רפואה סינית בנהריה כדי לגלות מטפלים סיניים שיכולים לחשוף אותם לשיטות הטיפול שסקרנו בכתבה זו, וגם לשיטות טיפול שאולי לא סקרנו.

מחט בעור

 

תוכן עניינים