הקשר בין זוגיות לבריאות שלכם

ניתן למצוא קשר ישיר בין מצב הזוגיות שלכם לבריאות הכללית שלכם. לא מעט אנשים נמצאים במערכת יחסים שלא בריאה להם, מערכת יחסים מלאה באמוציות, קנאה, חוסר פרגון וכבוד. כאשר בן הזוג לא מכבד את המרחב שלנו זה משליך על המצב הבריאותי שלנו. ניתן לראות את הגוף מגיב בצורה שונה במצבים של סטרס, לחץ ועצבים. איזה מצבים בריאים לזוגיות שלנו ואיזה פחות.

 

 

נתינה בריאה מול נתינה "חולה"

כאשר אנו במערכת יחסים עם שאהבה נפשנו אנו משתדלים לעשות הכל כדי שיהיה לו טוב. "אהבה שלא תלויה בדבר". אנחנו לא נצפה לקבל שום דבר בתמורה, הנתינ באה לבטא תחושות של אהבה שקשה לבטא במילים. כאשר אנו מדברים על נתינה חולה אנחנו מדברים על מערכת יחסים אשר מושתת על יחסי "תן קבל". בני הזוג מצפים לקבל באותה הצורה שהם נתנו, לעתים קרובות אף יותר. בני הזוג רואים במתנה כמשהו שעלול לעלות את ערכו בעתיד ולחזור אליהם בצורה מושקעת וגדולה הרבה יותר.  במערכת יחסים כזו בני הזוג נוטים לחשב כל מהלך, לרצות ולהתאכזב על בסיס יום יומי. מדובר במערכת יחסים לא בריאה בכלל אשר הסיכוי לבנות בה כבוד ואמון כמעט ולא קיימים. אם אתם קוראים את זה ומרגיש לכם מוכר היינו ממליצים לכם לפנות לבעלת מקצוע מתאימה – יועצת זוגית אריאל שופן.

גוף באדם

 

מערכות יחסים ואמון

בתחום הייעוץ אנו נחשפים להמון מערכות יחסים אשר לא נמצאות בהם שבריר של אמון. לעומת זאת אנחנו רואים אובססיביות מצד אחד מבני הזוג בצורה ניכרת. אובססיביות של בן הזוג מקשה על בניית אמון וקשר אמיתי בעל נתינה שלא תלויה בדבר. כאשר אנו נמצאים בזוגיות בריאה כל אחד מבני הזוג יודע את מקומו, אנו לא רואים חדירה לפרטיות אחד של השני: חיטוט בפלאפון, בפייסבוק, רשתות חברתיות למינהן ועוד.

 

איך זוגיות משפיעה על הבריאות שלנו?

זוגיות אשר לא מושתת על יחסי כבוד הדדי, אמון ונתינה היא זוגיות אשר גורמת לבני הזוג להרבה משקעים. בעקבות משקעים אלו ניתן לראות סטרס ולחץ רב. הגוף, שחווה טראומות פעם אחר פעם מתחיל להגיב גם הוא לשינויים קיצוניים במצבי הרוח בעקבות מערכת יחסים בעייתית. בין היתר ניתן לראות: כאבי ראש, לחצים בחזה ואף ניתן לראות בהרבה מהמקרים מצבים של קיבה עצבנית.

 

איך לטפל בקיבה עצבנית?

קיבה עצבנית טיפול – בני זוג הסובלים מקיבה עצבנית יסבלו לרוב משינויים קיצוניים בבטן: עצירות ושלשולים בהתאמה, כאבים בבטן התחתונה ועוד. לצערנו בהנחה ולא מדובר בחיידק אין דרך תרופתית לטפל בקיבה עצבנית. אך ישנם מספר דברים שאם נעשה נוכל להקל על התסמינים בצורה משמעותית: תזונה נכונה, פעילות גופנית מספר פעמים בשבוע, לעשות את הדברים שאנחנו אוהבים, מדיטציה ואפילו מוסיקה בשעות הפנאי.

תוכן עניינים