הפטרת לא עוברת? יש לנו פתרון!

פטרת ציפורניים, היא מצב שכיח המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. היא נגרמת על ידי זיהום פטרייתי שפולש לציפורניים, וגורם להן להיות עבות, דהויות ושבירות. המצב הזה הוא לא רק מכוער, אלא שהוא גם יכול להיות כואב ולהוביל לבעיות בריאותיות חמורות יותר אם לא מטפלים בו.

לרוע המזל, אנשים רבים מאמינים שפטרת ציפורניים היא מצב שלעולם אינו חולף, אך זה לא נכון. ישנם פתרונות יעילים לטיפול בפטרת ציפורניים ושיקום ציפורניים בריאות,.

 

הקושי בטיפולים הקלאסיים

אחת הסיבות לכך שפטרת ציפורניים יכולה להיות קשה לטיפול היא, שלעתים קרובות היא טבועה עמוק במיטת הציפורן ויכול להיות קשה להגיע אליה עם טיפולים מקומיים בלבד. טיפולים ללא מרשם כמו קרמים ומשחות עשויים לעזור להקל על חלק מהסימפטומים של פטרת ציפורניים, אך לרוב הם אינם יעילים בריפוי הזיהום הבסיסי.

במקרים מסוימים, תרופות נגד פטריות דרך הפה, הן גם אפשרות, אך לתרופות אלו יכולות להיות תופעות לוואי משמעותיות וייתכן שלא יתאימו לכל החולים.

פטרת ציפורניים

הפתרון- לייזר

עם זאת, קיים פתרון חדש ויעיל לטיפול בפטרת ציפורניים, שצובר פופולריות בקרב רופאים ומטופלים כאחד. טיפול בלייזר הוכח כטיפול יעיל בפטרת ציפורניים, כאשר מחקרים הוכיחו שיעור הצלחה של עד 90% בטיפול בזיהום. טיפול בלייזר פועל על ידי הקרנת אלומת לייזר ממוקדת על הפטרייה, אשר הורסת את תאי הפטרייה מבלי לפגוע ברקמה שמסביב. הטיפול אינו כואב ואינו מצריך הרדמה, והמטופלים יכולים לחזור לפעילותם הרגילה מיד לאחר ההליך.

 

יתרונות הטיפול

יתרון נוסף של טיפול בלייזר בפטרת ציפורניים הוא, שמדובר בטיפול לא פולשני שאינו מצריך שום חתך או הזרקה. משמעות הדבר היא, שהמטופלים יכולים להימנע מהסיכונים והסיבוכים הקשורים לניתוח, כגון דימום, זיהום וצלקות. טיפול בלייזר הוא גם אפשרות טיפול בטוחה ויעילה למטופלים שאינם מסוגלים ליטול תרופות דרך הפה עקב מצבים בריאותיים או אינטראקציות תרופתיות.

מהלך הטיפול

טיפול בלייזר בפטרת ציפורניים דורש בדרך כלל מספר פגישות טיפול, כאשר כל פגישה נמשכת בין 30 ל-60 דקות. מספר הפגישות הנדרש יהיה תלוי בחומרת הזיהום ובהיקף הנזק לציפורן. עם זאת, רוב המטופלים יראו שיפור במצב הציפורניים שלהם לאחר מפגש אחד או שניים בלבד.

 

דגשים נוספיןם

בנוסף לטיפול בלייזר, ישנם מספר אמצעים נוספים שמטופלים יכולים לנקוט כדי לסייע במניעה ובטיפול בפטרת ציפורניים. נעבור עליהם בקצרה. האמצעים הללו יהיו, שמירה על כפות הרגליים נקיות ויבשות, במיוחד לאחר פעילות גופנית או שחייה וכן הימנעות מהליכה יחפה במקומות ציבוריים כמו מלתחות ומקלחות

 

לסיכום

פטרת ציפורניים היא מצב שכיח שיכול להיות גם מכוער וגם כואב. עם זאת, זה לא מצב שלעולם לא עובר. ישנם טיפולים יעילים זמינים, כמו טיפול בלייזר, שיכולים לעזור בריפוי הזיהום ושיקום ציפורניים ביעילות ובקלות.

תוכן עניינים