מהם הסיכונים הבריאותיים בסתימת ביוב?

סתימת ביוב פוגמת בצנרת ויוצרת בתוכה אבנית וחלודה.

הביוב אינו מתנקז ואין מעבר חלק של מים, ולפיכך מעבר הביוב נסתם.

לתופעה זו יש השלכות בריאותיות ותברואתיות. המאמר יפרט את הסיכונים הבריאותיים בסתימת ביוב.

 

הצטברות עובש

בני אדם החשופים לעובש ורטיבות כתוצאה מסתימת ביוב או חוסר אוורור, יכולים לחלות במחלות זיהומיות בדרכי הנשימה, לסבול מכאבי גרון ומשיעול. ריח הטחב מגרה את דרכי הנשימה ועלול להשפיע על אנשים עם מערכת חיסונית חלשה. העובש הוא פטריה שמתפתחת מנבגים בתנאים של חום או לחות. כאשר נוצר עובש, נוצרים גם חיידקים, ואלו פוגמים באיכות האוויר ומשפיעים ישירות על הריאות. אנשים עם מערכת חיסון תקינה יכולים להתמודד עם התופעה. לעומתם, אנשים העוברים טיפולים כימותרפיים ומטופלים בסטרואידים, יגיבו באופן אלרגי לעובש. האלרגיה תבוא לידי ביטוי בנזלת, שיעול אסתמטי, דלקות עיניים וסינוסיטיס.

 

בקטריות במי הביוב

הצפות ביוב חוזרות ונשנות בבית מגדילים את הסיכוי לחלות במחלות כמו צהבת, כולרה ופוליו מכיוון שהם מכילים חומרים כימיים ומיקרואורגניזמים. לפיכך יש להיפטר מסתימות ביוב באופן מיידי באמצעות איתור הבעיה והטיפול בה. חברת ביובית בבאר שבע תאתר את המקור לסתימה ותדאג לטפל בה באופן האופטימלי.

 

השפעת סתימה בביוב על הבית

מלבד בקטריות, חיידקים ועובש הנוצרים מסתימות ביוב ומשפיעים על בריאותנו, לסתימות יש השפעה גם על הבית. הצפות ביוב יוצרות רטיבות בקירות, קילוף טיח וצבע, כתמים וקורוזיה. צינורות הביוב והניקוז מקבלים חלודה כתוצאה מבלאי, והסתימות נגרמות כאשר נתקעים בצינורות גוף זר או חלודה. גם שורשים של עץ המתלפפים סביב הצינורות עלולים לגרום לסתימות. למים אין אפשרות לעבור באופן חלק ולכן הם נעצרים ועולים עם כל הביוב לתוך ביתנו. במקרים רבים גם סתימות ביוב אצל השכנים משפיעות עלינו מכיוון שצינור הניקוז בבניין המגורים משותף.

 

כיצד תטפלו בסתימת ביוב?

כאשר הסתימה בביוב קלה, חשוב לשחרר אותה באמצעות פומפה. אם התופעה חוזרת על עצמה, בדקו עם מקל ספירלה המיועד לפתיחת סתימות את צינור הניקוז בבית, וודאו שאין גופים זרים החוסמים אותו. רצוי גם לשפוך לתוך הצינור מים רותחים כדי לנקות גושי שומן או להיעזר בחומר לפתיחת סתימות שהוא פחות מומלץ כי אינו בריא לנשימה ולעיניים. במקרה שהסתימה חוזרת או מחמירה וגורמת אף להצפת ביוב, יש להזמין אינסטלטור מקצועי או חברה מקצועית המטפלת בביוב, שיזהו את מקור הסתימה ויעניקו לה טיפול הולם.

 

כיצד חברה מקצועית תתקן את הסתימה?

לחברה מקצועית יש מכשור מיוחד על מנת לזהות ולפתוח את הסתימה. הם ייעזרו במצלמה טרמית או במכשיר אינפרה אדום ואפילו ברובוטים כדי לאתר את מקור הבעיה. כאשר יגלו סתימת ביוב בצינור, הם ישחררו אותה באמצעות לחץ חזק של מים או במשאבה היונקת את הלכלוך. במקרים בהם הצנרת ישנה, ייתכן וכדאי לעשות בבית שיפוץ ולהחליפה.

 

פקק של ביוב

תוכן עניינים