המדריך המלא לטיפול בפטרת ציפורניים

לא כולם מודעים לכך, אך פטריות בציפורניים עלולות להיות מאוד לא נעימות ואפילו להוביל לכאב. לכן, מעבר לעניין האסתטי, כמובן שכדאי לטפל בפטרת בציפורניים, שכן אם מדובר על פטרת חמורה היא כנראה לא תעבור ככה סתם מעצמה.

 

למה זה קורה ואצל מי זה עלול לקרות לעיתים קרובות יותר?

יש לא מעט סיבות שעלולות להוביל למצב של פטרת ציפורניים, כמו לדוגמא: חוסר שמירה על היגיינה, אורגניזמים פטרייתיים מסוגים שונים ועוד. כמו כן, אנחנו רואים שעם השנים הרבה פעמים הציפורניים נוטות להיות יותר שבריריות ויבשות, מה שהופך אותן למקום נוח מאוד לגידול של פטריות מסוגים שונים. כל אותם סדרים שנוצרים בציפורניים למעשה מאפשרים לפטריות להיכנס, מה שמוביל לפטרת שעלולה להיות מאוד לא נעימה. ניתן לראות שיש כמה וכמה סימנים לפטרת בציפורניים, כמו למשל: עבות, ריח רע, עיוות בצורת הציפורן וצבע שמשתנה. לרוב הצבע יהיה לבנבן עד חום-צהוב והציפורן עלולה להתפורר עם הזמן. ניתן לראות שאנשים מבוגרים נמצאים בדרגת סיכון גבוהה ביותר לפטרת בציפורניים, אך גם היסטוריה רפואית של פטריות עלולה להוביל לעוד ועוד פטריות גם בעתיד. בנוסף, מחלת הסוכרת עלולה גם היא להוות גורם שמוביל לפטרת וכך גם הליכה יחפה באזורים עם לחות גבוהה כמו בריכות. הזעת יתר בכף הרגל יכולה להיות גם היא גורם לפטרת ולכן חשוב להקפיד על כללי היגיינה מחמירים.

 

הם אפשר למנוע פטרת בציפורניים?

יש גומרים שאי אפשר להשפיע או לשלוט עליהם, כמו גיל וזקנה, אך מצד שני, יש גם לא מעט גורמים שכן נוכל להשפיע עליהם. לכן, כאשר מדברים על דרכים שונות למניעת פטרת בציפורניים, מדברים לדוגמא על גזירת ציפורניים בקו ישר, שטיפת ידיים ורגליים באופן קבוע וגם שימוש בקרם לחות באזור הציפורניים. בנוסף, מאוד מומלץ להשתמש בגרביים שסופגות זיעה או לפחות להחליף כמה זוגות גרביים במהלך היום. כמו כן, רצוי ללכת עם נעליים כמה שיותר פתוחות ובאזורים כמו בריכה רצוי מאוד לא להסתובב בכלי נעליים או כפכפים שיגנו על הרגליים.

 

איך ניתן לטפל במצב הזה?

אדם שיש לו פטרת בציפורניים יכול לבחור בין דרכי טיפול שונות, והכול בהתאם לחומרת המצב. יש אפשרות כמובן להתחיל להקפיד על היגיינה ברמה גבוהה יותר ופעמים רבות זה יעזור. בנוסף, יש אפשרות להשתמש בקרמים שונים ובכל מיני סוגים של משחות, כאשר חלק מהן כוללות לעיתים אנטיביוטיקה, וברוב המקרים זה יהיה הפתרון למצב. עם זאת, כדאי לדעת שיש גם מצבים שבהם הפטרת מאוד חמורה ולכן במצבים כאלה כדאי יהיה לפנות אל רופא מומחה. יש אפשרות לעבור טיפולים כנגד פטרת ציפורניים בעזרת קרני לייזר ובמקרים קיצוניים וחמורים ניתן יהיה אפילו לעבור ניתוח לטיפול בפטרת הציפורניים כך שאם המצב חמור רצוי לפנות כמה שיותר מהר לרופא שזו המומחיות שלו.

תוכן עניינים