אל תתני לסידן לברוח: הכל על פעילויות בונות עצם למניעת אוסטאופורוזיס

כולנו יודעות שפעילות גופנית היא דבר מאוד חשוב בשמירה על הבריאות ובמניעת מחלות. היא מסייעת לנו להתמודד עם משקל עודף, עם מחלות לב, פציעות, ועוד. אבל מה שרבים ורבות אל יודעים, זה שפעילות גופנית יכולה לסייע מאוד גם לעצמות ולמבנה השלד שלנו.

פעילות גופנית חשובה במיוחד גם להתמודדות עם אוסטאופורוזיס ולכן כדאי מאוד להקפיד עליה, ובעיקר בגיל מבוגר. אז הכנו במיוחד בשבילכן מדריך מפורט שבו תוכלו ללמוד על התעמלות בונה עצם ככלי מצוין למניעת אוסטאופורוזיס.

 

מה זה בכלל אוסטאופורוזיס?

אוסטאופורוזיס היא מחלה שגורמת למסת העצם בגוף שלנו לרדת ולעצמות בגוף להידלדל. מה שזה אומר בפועל זה שהעצמות שלנו יהיו הרבה יותר פריכות ושבירות והרבה פחות חזקות.

זהו מצב מאוד בעייתי מכיוון שכל מכה קטנה או תנועה לא טובה יכולה לגרום לסדק או לשבר באחת העצמות, וכמובן שבמצב של אוסטאופורוזיס לגוף יהיה הרבה יותר קשה להתאושש ולהחלים ולרפא את העצם השבורה.

אוסטאופורוזיס

קבוצת הסיכון לאוסטאופורוזיס

ישנן סיבות שונות שיכולות לגרום לך לסבול מאוסטאופורוזיס, ואחת העיקריות שבהן היא הגיל. נשים מעל גיל 50 וגברים מעל גיל 70 הם מעומדים טבעיים לחלות. בנוסף, גם אנשים רזים במיוחד או מי שסובל מהפרעות אכילה כאלו ואחרות יכולים לחלות.

 

אז איך מתמודדים?

כולנו יודעים שהדרך הכי טובה להתמודד עם בעיה היא למנוע ממנה להתחיל, וכך בעצם להקדים תרופה למכה. לא תמיד זה אפשרי, אבל במקרה של אוסטאופורוזיס אפשר לעשות משהו. כדאי לדעת שישנה שיטת התעמלות ייחודית שנועדה למנוע דלדול עצם ולחזק את העצמות.

בשיטה הזו פותחו תרגילים ואימונים שכל מטרתם היא למנוע מהעצמות להידלדל וכך להפחית באופן משמעותי את הסיכון לאוסטאופורוזיס ולפגיעה בעצמות.

אוסטאופורוזיס

מהי התעמלות בונה עצם?

חשוב לדעת שהתעמלות בונה עצם שעליה דיברנו בפסקה הקודמת היא לא כל אימון גופני. מדובר על תרגילים מסוימים שמפעילים לחץ מסוים על העצמות. חשוב מאוד לדעת אילו תרגילים כדאי לעשות ואיך בדיוק לבצע אותם, ולכן אנו ממליצים בחום לחפש את אנשי המקצוע שמתמחים בהתעמלות בונה עצם. אימוני ספורט לא ייעודיים עלולים דווקא להגדיל את הסיכון לפגיעה ולפציעה.

 

מה עוד אפשר לעשות?

אז כמובן שלצד התעמלות בונה עצם יש עוד פעילויות ודברים שכדאי וצריך לעשות כדי להפחית את הסיכון לחלות באוסטאופורוזיס. אחד הדברים הכי חשובים הוא כמובן הקפדה על תזונה מאוזנת ונכונה. כדאי להתייעץ עם רופא או תזונאית ולהבין מהם מהו התפריט שמתאים לכם כדי להיות בטוחים שהגוף שלכם מקבל את כל הוויטמינים והמינרלים שהוא צריך.

 

סיכום

אוסטאופורוזיס היא אכן מחלה ממש לא נעימה שיכולה לפגוע באנשים מבוגרים באופן רציני. כדי למנוע ממנה להגיע בכלל אנו ממליצים בחום על שילוב של פעילות אקטיבית כמו התעמלות בונה עצם, לצד שמירה על תזונה בריאה.

אוסטאופורוזיס

תוכן עניינים