הכירו את הצ'אקרות שלכם

האנרגיות בגוף מנווטות על ידי שבעת מרכזי האנרגיה שלנו. מרכזי אנרגיות אלו ידועים גם בשמם מהשפה הסנסקריט – הצ'אקרות. משמעות המילה בשפה ההודית העתיקה היא גלגל. להלן נלמד להכיר את שבעת הצ'אקרות שלנו, את השפעתן על התפקוד היום יומי שלנו ואף כיצד ניתן לתרום לאיזון של שבע הצ'אקרות שלנו. הכרת הצ'אקרות בגוף האדם תאפשר לנו לשלוט בזרימה התקינה של האנרגיה.

 

מיקום הצ'אקרות

ברחבי הגוף ניתן לזהות מאות מוקדים אנרגטיים, המשפיעים על כל ההתנהלות שלנו. עם זאת, מקובל לזהות את צ'אקרות הגוף עם שבעת מקורות האנרגיה המרכזיים בגוף. הצ'אקרות שלנו ממוקמות לאורך עמוד השדרה, ונעות בין צ'אקרת הבסיס לבין צ'אקרת המלכות. לכל אחת מהצ'אקרות השפעות פיזיות ורוחניות אחרות ואף הדרכים להביא אותן לאיזון הינן נבדלות זו מזו.

 

פעולת הצ'אקרות

חשוב לדעת כי התדרים המועברים מהצ'אקרות, מתרגמות בגוף שלנו למחשבות, תחושות ורגשות. התדרים נקראים גם צ'י או פראנה. לצ'י ולפראנה השפעה ישירה על אורחותינו ואף על הבריאות שלנו.

 

איזון הצ'אקרות

כאשר הצ'אקרות מאוזנות, ההתנהלות שלנו תהיה תקינה, חיובית ובריאה. אולם לאורך החיים הצ'אקרות עלולות לצאת מאיזון ואף להיחסם, מה שיפגע בכלל ההתנהלות שלנו. באותם המקרים נרצה לשחרר את הצ'אקרות בעזרת דרכי טיפול שונות. דרך נפלאה לאיזון צ'אקרות היא בעזרת קריסטלים, כאשר המומחים לדבר יודעים להתאים בין הקריסטל הדרוש לבין הצ'אקרה החסומה.

 

צבע הצ'אקרות

כזכור, כל צ'אקרה פועלת ברבדים פיזיים, רוחניים ורגשיים שונים. מכיוון שזהו המצב הצ'אקרות פולטות תדרים שונים ובהתאם גם צבעי הצ'אקרה שונים. כך, נוצרת מציאות בה לכל צ'אקרה צבע ייחודי משלה. רצוי להכיר את צבעי הצ'אקרות ולדעת להתאים בין צבע לבין צ'אקרה. זאת, מאחר שהטיפול באמצעו הקריסטלים נסמך ברבדים לא מעטים על התאמת צבעי הקריסטל ותכונותיו לצבע הצ'אקרה ומאפייניה.

 

שבע הצ'אקרות

כעת, לאחר שהכרנו את מאפייני הצ'אקרות, הגיעה העת להכיר את שבע הצ'אקרות עצמן. נסקור את הצ'אקרות אחת אחת, תוך התמקדות במיקומה ובמאפייניה.

 

  1. צ'אקרת הבסיס

צ'אקרת הבסיס מצויה בחיץ הנקבים, בתחתית עמוד השדרה. הצ'אקרה אחראית על עניינים בסיסיים וצרכים פיזיים ראשוניים של האדם וכן על היציבות והקשר שלנו לאדמה. צבעה של הצ'אקרה עז ונע בין אדום לשחור.

 

  1. צ'אקרת המין

הצ'אקרה השנייה היא צ'אקרת המין. מיקומה בבטן התחתונה וצבעה כתום. המיקום המדויק של הצ'אקרה הוא 4 אצבעות מתחת לטבור.

 

  1. צ'אקרת מקלעת השמש

הצ'אקרה השלישית מצויה במרכז הבטן, מתחת לכלוב הצלעות. כפי שניתן ללמוד עליה משמה, צבעה של הצ'אקרה צהוב.

 

  1. צ'אקרת הלב

צ'אקרת הלב ממוקמת במרכז החזה בגובה הלב. שלא במפתיע, צבעה וורוד. לעיתים ניתן לזהות גם צבע ירוק המופק מהצ'אקרה.

 

  1. צ'אקרת הגרון

צ'אקרת הגרון מצויה במקביל לגרון באזור בלוטת התריס. צבעה של הצ'אקרה כחול. הצ'אקרה אחראית על התקשורת עם הסביבה.

 

  1. העין השלישית

צ'אקרה זו מצויה בין העיניים, במרכז המצח בין שתי הגבות. היא אחראית על הראיה האינטואיטיבית שלנו ועל היכולת שלנו להגשים מחשבות. צבעה סגול.

 

  1. צ'אקרת המלכות

מיקומה של צ'אקרת המלכות בקודקוד הראש והיא אחראית על הראיה הקוסמית. צבעה לבן זוהר ובוהק.

 

לסיכום

לסיכום, בגוף שבעה מרכזי אנרגיה הקרויים צ'אקרות. לכל צ'אקרה צבע שונה, מיקום שונה ופעילויות שונות. הכרת הצ'אקרה מאפשרת לאזן אותן באמצעות קריסטלים או באמצעים אחרים.

צילום רנטגן

 

תוכן עניינים