היכן מבצעים בדיקת PCR  לפני טיסה?

כולנו שמחים שנתב"ג זוהי כבר לא מילה גסה, השמיים פתוחים כמעט לרווחה ואנשים חוזרים לטוס ולהנות אפילו מסופשבוע וחזרה הביתה.

ובכל זאת נוספו לנו כמה מטלות קטנות שאסור לשכוח לפני טיסה ממש כמו צ'ק אין אונליין או רכישת פוליסת ביטוח חו"ל.

היכן מבצעים בדיקה לפני טיסה ומה עוד צריך לדעת בנושא.

 

מה צריך לעשות לקראת טיסה לחו"ל בעידן הקורונה?

הדבר החשוב ביותר שבלעדיו לא תוכלו לטוס הוא כמובן בדיקת קורונה, חלק מהמדינות יבקשו לבצע בדיקת PCR לפני טיסה בעוד שחלק יסתפקו בבדיקת אנטיגן, בהתארגנויות לקראת הטיסה חשוב לוודא מה התנאים שהמדינה אליה אתם ממריאים מחייבת – סוג הבדיקה, מספר השעות לפני הנחיתה ובנוסף טפס PLF שיש למלא.

 

אפשר לעשות בדיקה במוסד הרפואי בו אני מבוטח?

בדיקת PCR לקראת נסיעה לחול בזמן קורונה מתבצעת במקומות פרטיים ולא בשירותי הרפואה הכלליים כמו בדיקה שתעשו אם נחשפתם למאומת או הופעת תסמינים. אם תיבדקו באחד מהמוסדות הרפואיים הציבוריים לא תוכלו להשתמש בתוצאות בשדה התעופה הישראלי והבא אליו אתם ממריאים. את התוצאות במוסדות הפרטיים כמו test2fly המציע בדיקות גם בנתב"ג תקבלו אישור בדיקה בשפה האנגלית בצירוף למספר הדרכון שאיתו תנועו בחו"ל.

 

איפה עושים בדיקה לקראת טיסה וכמה זמן עד התוצאות?

מערך הבדיקות פרוס ברחבי הארץ וניתן למצוא בדיקות בעלויות שונות בהתאם לזמן בו יתקבלו תוצאות. בדיקה שתוצאותיה יתקבלו עד 24 שעות תעלה בסביבות ה100 שקלים בעוד שבדיקת אקספרס שתתבצע בשדה התעופה והתשובה תגיע עד 4 שעות תעלה 150 שקלים. בדיקת אנטיגן לפני טיסה תעלה 60 שקלים והתוצאות יגיעו עד כשעה לאחר הבדיקה בדרך כלל.

 

למי אסור לטוס?

מי שיימצא חיובי לקורונה בבדיקה שנעשתה לקראת הטיסה, מי שמוגדר כחייב בבידוד, מי שמראה תסמינים – חום מעל 38, איבוד חוש הטעם והריח, שיעול או קשיי נשימה, מי שהיה במגע עם חולה מאומת ב14 הימים לפני הטיסה וכמובן מי שמעוניין לצאת למדינה שהוגדרה כאדומה ואינו מחזיק באישור מועדת החריגים ליציאה מהארץ.

 

מה צריך להציג בבדיקה לקראת טיסה?

בכל בדיקה לקראת הטיסה אין צורך לקבל הפניה מרופא, רק לקבוע תור במקומות העמוסים על מנת לוודא שתגיעו לבדיקה ותקבלו את התוצאות בזמן לקראת הטיסה. הביאו איתכם לבדיקה את הדרכון שאיתו אתם טסים ובבדיקה המהירה בשדה התעופה יש להציג גם כרטיס טיסה בתוקף לשעות הקרובות, שימו לב שתוצאות הבדיקה יוצגו באנגלית בפורמט קריא ובתוספת חתימת מוסד רפואי, תאריך הבדיקה וכמובן תוצאה שלילית.

 

לסיכום

אז השמיים נפתחו אבל לפני שממריאים לטיול וחזרה ממנו יש לוודא שאינכם חליתם או נדבקתם אפילו מבלי ששמתם לב בנגיף. לכל מדינה יש חוקים משלה וחשוב לעקוב אחריהם בהקשר הבדיקות, הטפסים ואפילו דרישה לבידוד בחלק מהמדינות. בהצלחה!

בדיקה רפואית

 

תוכן עניינים