הזמן עובר מהר – כיצד מתמודדים עם הילדים שגדלים?

כל הורה מכיר את הרגע הזה שבו הוא מסתכל על תמונות ילדות של הילדים הגדולים ומגלה שהזמן עבר מהר מאוד. רבים מאתנו אומרים במצבים כאלו "לפני רגע הם היו בני שנה, איך הם כבר בני 14? איך?!". אם אתם קוראים את המילים הללו ומזדהים, כדאי שתדעו שאתם לא לבד.

הורים רבים מגיעים למצב שכזה וזה קורה בדרך כלל במצבי תסכול, כשיש צורך להתמודד עם קושי. אם אתם נמצאים בקונפליקט שכזה, כדאי שתקראו את המדריך הנוכחי ותצאו עם הכלים שדרושים לכם.

 

תכירו תחילה את הגורמים שליוו אותנו בכתיבת המדריך הנוכחי

את המדריך הנוכחי אנו כותבים לאחר שפנינו אל גורמים שיודעים דבר או שניים בכל הנוגע לגידול ילדים. מדובר בבעלי המקצועות הבאים:

  • מורים בבית ספר יסודי
  • גננים לגילאי טרום חובה
  • מנחות ומנחי הורים

שאלנו אותם את כל השאלות החשובות בנושא כדי שנוכל להבין אחת ולתמיד – איך אפשר להתמודד עם הילדים שגדלים? קיבלנו לא מעט תשובות ובחרנו להציג בפניכם את אלו שנראו לנו הרלוונטיות ביותר.

 

כיצד מתמודדים עם הילדים שגדלים? התשובה של מורה בבית ספר יסודי

שפרה היא מחנכת של כיתה ד' בבית ספר במרכז הארץ. לדבריה, היא ממליצה להורים רבים להיכנס אל פורטל ההורים של בית הספר. לדבריה, מדובר בפורטל שמופנה להורים של בית הספר בלבד. כך שהם יוכלו לדבר ביניהם ולייעץ אחד לשני על קשיים שבאים לידי ביטוי עם הילדים.

 

כיצד מתמודדים עם הילדים שגדלים? התשובה של גננת בגילאי טרום חובה

הדרך להתמודד עם הילדים שגדלים לפי הגננת בגילאי טרום חובה היא באמצעות התייעצות עם גורמים מוסמכים. הגננת ציינה כי היא שולחת את ההורים שפונים אליה אל פסיכולוגיים חינוכיים, יועצות חינוכיות ועוד. לדבריה, זו הדרך הטובה ביותר שמאפשרת להורים לקבל את הכלים שדרושים להם.

 

כיצד מתמודדים עם הילדים שגדלים? התשובה של מנחת הורים

כדי שניתן יהיה להתמודד עם ילדים שגדלים צריך להקשיב להם ולצרכים שלהם. מנחת ההורים אמרה לנו שהיא תמיד מייעצת להורים לשאול את הילדים מה הם מבקשים ממנה. צריך לפנות אליהם ולהבין את הקושי שעולה בהם. הורים רבים מעדיפים להתחמק מבירור שכזה מכיוון שהם סבורים שיקבלו טריקת דלת לפרצוף.

אם מיישמים את הטיפ הזה מגיל צעיר, מתאפשר להגיע להישגים גבוהים בגילאי ההתבגרות שעשויים להיות מורכבים יותר. מנחת ההורים ציינה כי יש ליישם את הטיפ הזה החל מהגיל הרך. כלומר, כבר ממשבר גיל שנתיים המדובר.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת איך להתמודד עם הילדים שגדלים. כעת, כשיש בידיכם דרכים שונות, עליכם רק לבחור את הדרך או הדרכים הנכונות עבורכם וליישם אותן. נאחל לכם בהצלחה רבה בהמשך ומקווים שתעבירו את המידע החשוב הזה הלאה.

פורטל ההורים

תוכן עניינים