3 הדרכים המובילות בשוק לטיפול בכאב כרוני

שימוש בתרופות לטיפול בכאב כרוני מהווה רק הקלה זמנית ולאורך טווח יכול לפגוע בכבד ולגרום להתמכרות למשככי כאבים.

במידה ואתם סובלים מכאב כרוני ומיואשים מהטיפולים המסורתיים, ישנן עוד דרכים מוכחות ומגובות על ידי מחקרים רפואיים שיכולות להועיל ולהילחם בכאב.

הכאב הכרוני יכול להיות בשרירים, דלקת פרקים, פיברומיאלגיה וגם מיגרנות.

לכל אלו, לא תמיד מספיק רק טיפול תרופתי והוא אף יכול להזיק ולכן כדאי לכם לשמוע על אלטרנטיבות אחרות.

 

דרך אחת – גלי הלם

טיפול בגלי הלם מתבצע בעזרת מכשיר שמייצר ויברציות קטנטנות המוכוונות ישירות לרקמה הפגועה. המכשיר הינו קטן והטיפול הינו נקודתי וידני ע"י מטפל. הויברציות חודרות את שכבת העור אל תוך הרקמות שנמצאות מתחת, כאשר העוצמה והתדירות נקבעות שתיהן ע"י המטפל ולפי צורכי המטופל ובסדרה של מספר פגישות. רוב המטופלים חשים שיפור מיידי עוד מהטיפול הראשון, אך מדובר על הרגשה זמנית שנגרמת ממצב רדום של הרקמה בעקבות הגירוי. בדר"כ השיפור הקבוע מתחיל לאחר טיפול שלישי/רביעי. המטופלים מרגישים את גלי ההלם אך זה לא מלווה בכאב.

 

דרך שנייה – דיקור סיני

הרפואה הסינית מביאה איתה הרבה דברים טובים, ביניהם הדיקור הסיני. אמנם שימוש במחטים נשמע כמו משהו לא יעיל בהחלט, מחקרים רבים בנושא הוכיחו את יעילות הטיפול והקלה משמעותית בכאב. דיקור סיני עוזר במקרים של כאבי גב כרוניים, דלקת פרקים, פיברומיאלגיה ומיגרנה. מחקר מדעי בעיתון נחשב קבע שכאשר מניחים את המחטים בנקודות מסויימות בגוף, ישנו שיפור משמעותי בפעילות של אנדוזין (אחת מחומצות האמינו שמטרתה להפחית את הכאב בגוף). הטיפול אף ניתן במרכזים רפואיים גדולים ונחשבים.

 

דרך שלישית – אימוני יוגה, טאי צ'י וצ'י קונג

יוגה הינה פעילות גופנית שמסייעת בהפחתת הכאב מבלי לגרום ללחצים ועומסים על הגוף. מחקרים מראים שהתנסות ביוגה מביאה להקלה בכאב אצל 42% מהנבדקים ובנוסף, מפחיתה את הדכאון הנלווה לכאב ב 46% מהנבדקים. מדובר על ענף ספורט יעיל לדלקת פרקים ומיגרנה. ענפי ספורט נוספים הם הטאי צ'י וצ'י קונג- גם הם מגיעים אלינו מסין. התנסות בהם מפחיתה את הכאב אצל נשים מאובחנות בפיברומיאלגיה כמו שימוש בתרופות וגם עוזר לטיפול בכאבי שרירים.

 

לסיכום

אמנם הרפואה המודרנית מאד מתקדמת ורובנו עדיין משתמשים בתרופות מרשם ומשככי כאבים כדי לטפל בכאבים כרוניים מסוגים שונים, אך ישנה גם רפואה סינית ורפואה טבעית שיכולים לעזור משמעותית בהפחתת הכאבים. גם רפואה סינית, מדיטציה, יוגה וגלי הלם, כולן דרכים מובילות לטיפול בכאב כרוני אשר מגובים במחקרים מדעיים ומקבלים פידבקים חיוביים ממגוון מטופלים. טיפול בגלי הלם הינה דרך חדשנית וטובה והרפואה הסינית תמיד הייתה קיימת אך בשנים האחרונות היא תופסת תאוצה אצל מטופלים רבים וניתן אפילו לעשות טיפולים של דיקור סיני דרך הקופת חולים בעלות מופחתת.

טיפול רפואי

 

 

תוכן עניינים