האם תרופות סבתא יעילות באמת?

כל החיים אנחנו שומעים על תרופות סבתא כאלו ואחרות, מחברים, דודות וגם ממש מהסבתות שלנו. בעצם מדובר בתרופות ממרכיבים טבעיים, כאלו שלפעמים ניתן להכין לבד, ולעיתים קיימות לרכישה אך מכילות מרכיבים פשוטים ונקיים מכימיקלים וחומרי שימור למיניהם. השאלה נותרת לרובינו באוויר, האם באמת תרופות סבתא יכולות להיות יעילות עבור כל מיני המצבים השונים שאנו מתמודדים איתם, ואנחנו פה לענות לכם על השאלה הזאת, מה נשאר בגדר מיתוס ומה באמת יוכל לעזור לכם.

 

כולנו מכירים

על תרופות סבתא כולנו שמענו, אולי גם ניסינו בעצמנו, ואולי אפילו זכיתם לראות בעצמכם איך לפחות חלק מהתרופות והטיפולים האלו, באמת יכולים לעזור. אלו לא באמת תרופות קסם, בסופו של דבר אלו חומרים טבעיים שונים, פעולות פשוטות, שלעיתים יש בהם מן האמונה העיוורת ולעיתים יש בהם מדע שעומד מאחוריהם. החלק החשוב זה להבין אילו תרופות סבתא באמת יכולות להיות יעילות וממה אולי עדיף דווקא להימנע.

 

תבטחו במחקרים

ברבות השנים, נעשו המון מחקרים שונים על כל מיני תרופות סבתא למיניהן, גם מוכרות יותר וגם מוכרות פחות. על ידי אותם מחקרים התגלו תוצאות שהציגו תמונה ברורה יותר, אשר מראה לנו מה הן תרופות הסבתא שלא באמת עובדות ומה הן תרופות הסבתא אשר באמת נמצאו יעילות ואפקטיביות למגוון של בעיות רפואיות שונות. זה הזמן לבטוח קצת במחקרים המדעיים שנעשו, ולגלות עבור עצמכם מה הן תרופות הסבתא שבאמת עובדות.

 

טיפול בשפעת

אחת הדרכים המוכרות לטיפול בשפעת שתמיד שמענו עליה, זה מרק עוף, מפורסם ומוכר מאוד לשימוש כמעט בכל בית בישראל. מחקרים שנעשו מצאו כי יש למרק עוף השפעה אמתית על שפעת, כלל המרכיבים, החום והמים, עוזרים להתנגד לדלקתיות, להצטננות, לגודש באף ועוד. כך שלא מדובר בתרופת סבתא חסרת בסיס, המדע בדק והוכיח את היעילות של מרק עוף כטיפול בשפעת.

 

תה לטיפולים שונים

דרך נוספת מוכרת לטיפול במצבים שונים, זה תה, ואכן נמצא כי יש לתה מרכיבים אשר עוזרים כנגד דלקות וזיהומים קלים. כמו למשל שעורה בעין, זה אולי לא פתרון קסם, אך כן יש אמת בדבר. למרכיבי התה יש השפעה מרגיעה, מקלה יחד עם תרומה לניקוי מסוים באזור המזוהם. חשוב להבהיר שמדובר בהקלה ובמצבים פשוטים, במצבים חמורים יש כמובן לפנות לרופא.

 

תרופות טבעיות

מתוך כל תרופות הסבתא שנוצרו עם השנים, נוצרו גם התרופות הטבעיות, בעצם לאחר בדיקת כל החומרים ששמענו עליהם כמרפאים במהלך השנים, נמצאו לא מעט חומרים שבאמת יש להם את היכולת לעזור ולרפא. תרופות טבעיות בדרך כלל נוצרות על ידי אותם מרכיבים שכבר נמצאו לפני שנים כיעילים.

 

תמיד להתייעץ

בכל מקרה לפני כל רכישת תרופה או לקיחת תרופה, גם אם היא טבעית, גם אם זאת תרופת סבתא שנראית לא מזיקה, חשוב להתייעץ עם מומחים. זו הדרך שלכם לשמור על עצמכם, שווה לשים קצת אמונה ביעילות של תרופות הסבתא מכיוון שיש בזה אמת, אך לא לעשות את זה ללא מחשבה, תנהגו בזהירות, תוודאו את המקורות שלכם, ותגלו המון אמצעי טיפול מגוונים.

תוכן עניינים