האם קיימים סיכונים בטיפול למניעת קמטים ואיך נמנעים מהם

ראשית, נרצה לפתוח את הכתבה בשאלה מאוד פשוטה: מה הם טיפולים למניעת קמטים. כבר מתוך השם אנחנו יכולים להבין שמדובר בטיפולים מניעתיים – כלומר, מקדימים את הקמטים. לא כאלו שמיועדים לתקן כלאחר מעשה, אלא לתקן המקרה לפני שהוא בכלל מתרחש. 

 

מטרתם של טיפולים למניעת קמטים

קמטים הם תרחיש טבעי המתרחש עם הגיל. יש שרואים בהם סממן לגאווה וכבוד על המסע וכברת הדרך שעברו בחייהם. ועם זאת, באם רוצים למנוע היווצרותם של קמטים, יש מספר דברים שניתן לעשות לפני שאלו ייווצרו. לדעתנו, היווצרותם של קמטים תלויה מאוד בשגרת חייו של האדם ובמאפיינים הגנטיים המופעלים ברגע נתון.

 

מוטיבים לשימוש בטיפול למניעת קמטים

אנו חושבים שבתוך שגרת חייו של אדם ניתן למנות מספר מאפיינים להם השפעה ממשית על היווצרותם של קמטים בעור.

  1. השפעות סביבתיות (כמו חשיפה לאור השמש, חשיפה לכימיקלים, וכן הלאה)
  2. השפעות תזונתיות (מה אדם בוחר לאכול ולהכניס לגופו)
  3. השפעות עדינות (שורשים ברבדים מנטליים, רגשיים ואנרגטיים. לדוגמה, אנשים שמרגישים זקנים, חלשים ועייפים מהחיים מפגינים גישה של חולשה ומוותרים על הפוטנציאל האמיתי שלהם להישאר חזקים ועוצמתיים לא משנה גילם. אפשר שיהיו לכך השפעות ברמת הנראות הפיזית החיצונית של גופם)

 

סודות הגנטיקה וכיצד מתקשרים לטיפול למניעת קמטים

כמו גם, אנו מאמינים שכדי להגדיר את המאפיינים הגנטיים המופעלים ברגע נתון, יש להבין שלושה דברים:

  1. לכל אדם קוד גנטי המהווה את הפוטנציאל שלו
  2. ניתן להפעיל מאפיין גנטי ברגע נתון. משמע, פוטנציאל גנטי "חיובי" או "שלילי" לא חייב להיות מופעל.
  3. ניתן להפעיל או "לכבות" פוטנציאליים גנטיים כדרך התממשקות עם הסביבה. הסביבה החיצונית (כמו תזונה, איכות אוויר, חשיפה לשמש וכן הלאה – כל מה שאדם נחשף לו "מבחוץ") וסביבה פנימית (הגישה הפנימית של אדם לעצמו. תחום הביולוגיה הקוונטית  מראה לנו שגנים יכולים לפעול או לכבות על בסיס השדה הפנימי של האדם. גישה חיובית או שלילית יכולה להשפיע על הדלקה או כיבוי של פוטנציאל גנטי מסוים. ובאופן זה, האדם הוא סביבה פנימית לעצמו ומחזיק במפתח לריפוי פנימי).

 

מה תפקידם של טיפולים למניעת קמטים

בעולם הקוסמטי הרפואי אנחנו עוסקים בעיקר בטיפולים חיצוניים שנועדו לתת מענה לתנאים ומאפיינים, המשפיעים על העור, מתוך "העולם החיצוני". כלומר, אם יש אלמנט שמשפיע לרעה על איברי הגוף, תכשירי קוסמטיקה רפואיים נועדו דווקא לבטל את אותה השפעה. כך שאותו איבר לא יושפע באותה מידה. במקרה ומדובר על עור, תכשיר קוסמטי מתאים יכול להיות קרם למניעת קמטים. במקרה זה, הקרם ייחשב כמעין טיפול למניעת קמטים כי הוא כמו מבטל את אחד האלמנטים שעלולים להשפיע "לרעה" על בריאות העור.

 

הסכנות בטיפול למניעת קמטים

כעת שאנו מבינים כיצד ניתן לחשוב על טיפולים למניעת קמטים וליישמם, מה הן הסכנות הטמונות בכך? כל טיפול למניעת קמטים וסיכוניו. אנחנו לא נתיימר למנות כאן רשימה שלמה אלא נתמקד בטיפול למניעת קרמים ספציפי – זה המתרחש בעזרת קרם חיצוני הנמרח על העור.

 

רכיבים פעילים בקרם למניעת קמטים

באופן טבעי, כל חומר שנשים על העור – ייספג לתוכו. הסכנות טמונות במה שנמצא בקרם ובאיך שהקרם מתממשק עם הגוף.

  1. אם יש רעלנים, פראבנים, SLS וחומרים אחרים שלא אמורים לבוא במגע עם הגוף ולא תומכים בבריאותו – יש "סכנה" במריחת קרם המכיל אותם.
  2. אם הקרם יכול לחדור את שכבות העור ולהיכנס למחזור הדם, ייתכן שזה ישפיע לרעה על הגוף באופן כללי. לא רק כי זה יאפשר כניסה של חומר שפשוט לא אמורים להיות במערכת אלא גם כי זה יפעיל את המערכת החיסונית (ושלל מערכות ביולוגיות אחרות) לחינם.

 

קרם כטיפול למניעת קמטים

כעת, כשאנו מצוידים בידע הזה, ניתן להיכנס לאתר של לאורקס ישראל ולראות אם קרם למניעת הקמטים המוצע באתר החברה אכן עומדים בסטנדרטים שהגדרנו במסגרת כתבה זאת. חשוב לזכור שיש מספר מאפיינים שיכולים להשפיע על בריאות העור, לא רק "הסביבה החיצונית", אלא גם הפנימית. ויש לזהות ממדים שונים ומשפיעים כמו תזונה, גישה לחיים, חשיפה לחומרים שונים וכן הלאה.

פנים חלקות

תוכן עניינים