האם צריך לצום לפני MRI?

בדיקות דימות שונות מצריכות לא פעם הכנות מיוחדות כמו שתייה של נוזלים מסוימים, הימנעות ממריחת קרמים באזור הבדיקה ובמקרים שונים גם צום. בסדרת מדריכים מיוחדת שבודקת את ההנחיות של בדיקות שונות, יצאנו לבדוק באופן מעמיק מהן ההנחיות הללו. המדריך הנוכחי יעסוק בבירור אודות צום לפני בדיקת MRI. הישארו אתנו ותגלו האם אתם צריכים לצום מראש או שלא.

 

תכירו את האנשים שעזרו לנו לכתוב את המדריך

כדי שנוכל לדעת האם יש צורך לצום לפני בדיקת MRI או לא, החלטנו לפנות אל גורמים שיודעים דבר או שניים בנוגע לבדיקה זו. מדובר באנשים שעברו אותה ממש לאחרונה, בחודשים האחרונים. שכן, כך מתאפשר לנו לקבל מידע נרחב אודות ההנחיות ולא רק עבור מקום אחד, אלא עבור מכונים שונים ברחבי הארץ.

כדי שנוכל להגיע אל האנשים הללו, היינו צריכים להכין מראש סקר קצר ולהפיץ אותו ברחבי הרשת. הדבר הביא בסופו של עניין למעל 50 פניות מצד גורמים שביצעו את הבדיקה. כל אחד מהם שלח את ההנחיות שקיבל, כך שקיבלנו את התמונה המלאה בכל הנוגע לצום לפני MRI.

לא נלאה אתכם בפרטים מיותרים ונציין בפניכם שגילינו שלא כל מכון מבקש לעשות צום לפני MRI. מסתבר שיש מכונים שדורשים להיות בצום למשך כמה שעות טרם הבדיקה, אבל לא כולם. יש מכוני אולטרסאונד פרטי למשל שלא דורשים להגיע עם צום. ההמלצה שלנו היא לבדוק מראש את הדרישות הספציפיות של המכון שבו אתם צפויים לעבור את הבדיקה. שכן, יש הכנות נוספות שאתם צריכים להכיר.

 

איזה הכנות נוספות אתם צריכים להכיר וליישם

רגע לפני שתגיעו אל הבדיקה, כדאי שתדעו שעליכם לבוא עם בגדים שלא כוללים חלקים מתכתיים. אם בכל זאת תגיעו עם בגדים כאלו, תידרשו להחליף לחלוק ולהוריד את כל הדברים המתכתיים שיש עליכם, למשל:

  • תכשיטים
  • סיכות לשיער
  • חפצים כמו מפתחות או מטבעות

בנוסף לכך, חשוב לרוקן את כל הכיסים. שכן, אפילו הימצאות של כרטיס אשראי עלולה להיות בעייתית.

 

לא בטוחים מה אתם צריכים לעשות לפני הבדיקה? תבררו

אם אתם לא בטוחים שאתם יודעים את ההנחיות או שאינכם בטוחים ב – 100% שהבנתם אותן, אתם צריכים ליצור קשר בהקדם האפשרי עם המזכירות של המכון כדי לקבל פרטים אודות הבדיקה. אם יש לכם שאלה, אל תהססו ותבררו. חשוב מאוד שתדעו את כל הפרטים ותיערכו אליהם מראש. שכן, מדובר בבדיקה חשובה ואתם לא רוצים לפגוע חלילה בתוצאות שלה.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת שלא תמיד צריך לצום לפני בדיקת MRI. כעת, כשיש בידיכם את כל הפרטים בנושא, אתם יכולים פשוט להכין את עצמכם לקראת הבדיקה. לנו נותר רק לאחל לכם שהבדיקה תעבור בהצלחה ושתהיו בריאים. להתראות במדריך הבא!

MRI

תוכן עניינים