האם טיפולים אסתטיים יכולים להזיק לבריאות?

תחום הטיפולים האסתטיים הולך ותופס תאוצה בשנים האחרונות. בעבר טיפולים אסתטיים היו ניתוחיים בלבד אך היום ישנם יותר ויותר התערבויות פלסטיות שאינן מערבות ניתוח ועדיין, למרות זאת, זו עדיין התערבות פולשנית שיש בה סיכונים שכדאי לדעת עליהם מראש.

 

מה נמצא תחת הכותרת "טיפולים אסתטיים"?

טיפולים אסתטיים הם טיפולים המייפים או משקמים פגיעות חיצוניות או כאלה שמתבטאות באופן חיצוני. טיפולים אסתטיים עשויים להתקיים בפנים או בגוף וכוללים ניתוחים, השתלות, הזרקות, עיצוב, פיסול, הגדלות והקטנות של חלקים שונים בגוף. טיפולים אסתטיים ניתנים לאחר פגיעה או פציעה או מום מולד. בנוסף, לעתים קרובות טיפולים אסתטיים נועדו לאנשים ונשים בריאים שפשוט לא מרוצים מתווי הפנים שלהם או מאותות הזמן הניכרים על פניהם וגופם.

מי מורשה לטפל?

טיפולים אסתטיים כגון הסרת והרחקת שיער, איפור קבוע ועיבוי גבות ניתנים על ידי כל אדם המוכשר לכך ללא הכשרה קודמת. טיפולים אסתטיים פולשניים יותר, המערבים חומרים המוזרקים או פרוצדורות פולשניות ניתוחיות נעשים על ידי רופאים בלבד. לא מספיק להיות רופא, אלא רופאים אלה עוברים גם הכשרות ייעודיות לאחר סיום לימודי רפואה וההתמחות.

 

מה הסיכונים?

כמו בכל התערבות פולשנית בגוף, תמיד ישנם סיכונים כאלה ואחרים. הסיכונים הנפוצים הם תגובה של הגוף, אלרגיה או דחיה של החומר המושתל/מוזרק והתפתחות סימנים מסביב. במקרים קיצוניים יכולה להיווצר גם דלקת. סיבוך נפוץ נוסף הוא זיהום. זיהום עלול להיגרם מחוסר שמירה על היגיינה אך גם במקום המקפיד מאוד על סרטריליזציה ומקצועיות עלולים להיווצר זיהומים אם מנפילה נדירה בצד הלא טוב של הסטטיסטיקה או מטיפול לא מוצלח במקום לאחר סיום הפרוצדורה.

במקרים פשוטים ניתן לטפל בתופעות אלה על ידי תרופות זמניות הניתנות דרך הפה אך במקרי קיצוניים עלולים להגיע לצורך באישפוז ולכן כדאי לבדוק היטב היכן מבצעים את ההתערבות הכירורגית. כמו כן ישנם גם סיכונים של התפוצצות או דליפת שתל סיליקון, נפילת כתרי חרסינה במקרה של שיקום הפה וכו'. סיבוכים אלה נדירים מאוד מאחר ומקום המכבד את עצמו משתמשת בחומרים שהוכיחו עצמם לאורך זמן אצל מטופלים רבים ואף עומדים בתקנים מחמירים של משרד הבריאות הישראלי וארגוני בריאות נוספים בעולם.

 

כיצד להיות בטוחים?

כאשר ניגשים להתערבות אסתטית, מהשתלת שיער ועד הגדלת חזה, יש לברר היטב על המקום בו מתוכננת ההתערבות. ניתן להתחיל לברר מאתר המקום. למשל, באתר מייארטלוק, ניתן להתרשם מלקוחות שממליצים וכן האתר נראה רשמי ורציני ומפרט על כל השירותים הניתנים במקום. בנוסף, ניתן להריץ חיפוש ברשת עם שם המקום על מנת למצוא המלצות או אזהרות על המקום בו אתם רוצים לבצע את ההתערבות האסתטית. כמו כן, ניתן לברר על כל רופא או איש מקצוע בנפרד על מנת לוודא כי אתם במקום הטוב ביותר.

האם טיפולים אסתטיים חייבים ליווי של רופא

תוכן עניינים