דימוי עצמי נמוך – ניתן לשינוי

לאלה הסובלים מבעיות דימוי עצמי נמוך נדמה לעיתים כי זו ממש מחלה חשוכת מרפא – זה הדימוי שיש ואיתו צריך לחיות. אך כמו דברים רבים אחרים, הבחירה אם יהיה לנו דימוי עצמי נמוך או גבוה נמצאת בידיים שלנו. דימוי עצמי נמוך הוא הקול הזה בתוך הראש שלנו שאומר לנו שאנחנו לא טובים מספיק, שעוצר אותנו מלהתבטא מפחד מתגובת הסביבה אך בו זמנית מלקה אותנו כי אנחנו לא מבטאים את עצמנו. אך לצד הקול הזה ישנו קול אחר שמספר את האמת שלנו, והוא התשובה.

 

ממה נובע דימוי עצמי נמוך?

הסיבה ממנה דימוי עצמי נמוך נובע היא פחד אותנטי לחלוטין להיות מי שאנחנו באמת. זוהי אמונה למחשבות ותחושות המקבעות אותנו בדמות אחת חסר גמישות וכובלות אותנו למערכת אמונות שלנו לגבי עצמנו שאספנו במהלך השנים. כל זה גורם לנו לחשוב שאנחנו לא טובים מספיק, ומזינים אמונה של חוסר יכולת לעשות דברים מסוימים – חוסר יכולת לעמוד מול קהל ולפתח כריזמה, חוסר יכולת לפתח אינטימיות וחוסר יכולת לפרוץ את המחסומים שבנו.

 

כיצד ניתן לטפל בדימוי עצמי נמוך?

קודם כל יש לזכור שלא תמיד היה לנו דימוי עצמי נמוך. עלינו "לחזור בזמן" ולנסות להיזכר בנקודה בה היינו מלאים בביטחון עצמי והיינו שלמים עם עצמנו באופן אמיתי. כשנחזור לרגעים אלה ניזכר בטבע האמיתי שלנו, וכיצד היה לנו פעם ביטחון עצמי טבעי וחסר מאמץ. אותו בטחון עצמי שהיה לנו בעבר עדיין קיים בתוכנו, הוא פשוט מתחבא מתחת לערמת הספקות והבלבול שצברנו לאורך השנים, שגרמו לנו לשכוח שזה לא מי שאנחנו.

טיפול מפגיש אותנו עם התקופות המאושרות בחיינו בהן היינו מלאים בביטחון עצמי, ומאפשר לנו למצוא פתרונות לבעיות שלנו ולהנחות את עצמנו באופן מעשי ליצירת שינוי בחיים.

 

טיפול בבעיות דימוי עצמי נמוך באמצעות תנועה

טיפול בתנועה היא שיטת טיפול  המשלבת תנועה, מוזיקה וריקוד. מטפלים בתנועה מכירים בכך שהגוף והנפש הם אחד, ומקיימים יחסי גומלין זה עם זה. תנועה פיזית, כלומר תנועה של הגוף משקפת את האישיות הפנימית, ולכן שינוי בתנועה עשוי לחולל שינוי בתפקודה של הנפש. בסופו של דבר, השאיפה לאיחוד הגוף והנפש תיצור תחושת שלמות, ומסיבה זו טיפול בתנועה מסייע כנגד בעיות רבות, בניהן בעיות דימוי עצמי נמוך.

 

שליו שמעוני – תרפיסטית מוסמכת

שליו שמעוני היא מטפלת מוסמכת בהבעה, יצירה וטיפול בתנועה המוכרת על ידי משרד הבריאות. שליו משלבת בין שיטות טיפול שונות, בניהן מיינדפולנס בתנועה, קינסולוגיה ושיטת "המסע" של ברנדון בייס. לשליו 14 שנות ניסיון בטיפול, וכן תואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון ותואר שני באומנויות באוניברסיטת חיפה. מתמחה בטיפול במגוון נושאים, בניהם בעיות של דימוי עצמי נמוך, התמכרות לגראס וסמים וכן טיפול בדיכאון וחרדה.

 

ראש

תוכן עניינים