גמילה מסמים קלים – להחזיר את השליטה לחיים

אם אתם משתמשים בסמים קלים, והגעתם להבנה שאתם רוצים להיגמל ולהחזיר לעצמכם את השליטה על חייכם – אתם לא לבד, וניתן לעשות זאת בצורה הדרגתית ומבוקרת.

כך תוכלו להחזיר את חייכם למסלול.

 

מהם סמים קלים?

כשמדובר על סמים קלים, הכוונה היא לרוב לסמים המופקים מצמח הקנאביס – חשיש וגראס. הביטוי "סמים קלים" הוא די פרדוקסלי, שכן ניתן לחשוב שמדובר בסמים שההשפעה שלהם על הגוף היא מינורית וללא השלכות על החיים של המשתמש בהם.

אמנם ההשפעה של סמים אלו היא לא קשה כמו של "סמים קשים", אך הם ממכרים כמו כל סם אחר, ובהחלט ניתן למנות השלכות לא רצויות על המשתמש בהם. בין ההשלכות עשויות להיות בעיות זיכרון, ניתוק מהמציאות או אפתיה למציאות, עייפות ודיכאון.

 

האם אני מכור לסמים קלים?

ישנן מספר שאלות שתוכל לשאול את עצמך, על מנת לבחון האם אתה באמת מכור לסמים קלים.

  1. האם אתה חווה חלק מההשלכות שצוינו לעיל?
  2. האם לעיתים תכופות אתה מרגיש חוסר מוטיבציה?
  3. האם אתה מרגיש שמאז שהתחלת להשתמש בסם, אתה כבר לא בקשר עם המשפחה והחברים כמו בעבר?
  4. האם אתה מרגיש צורך לעשן בכל אירוע חברתי או משפחתי?
  5. האם אתה חווה עצבנות ומצבי רוח משתנים לאחר מספר שעות ללא עישון?

 

איך ניתן להיגמל?

 

טיפול וייעוץ מקצועי

פעמים רבות נדמה שאפשר להיגמל גם לבד, בתמיכה של משפחה וחברים. ייתכנו מקרים שזאת באמת תהיה גמילה אפקטיבית, אבל במקרים רבים אחרים – אם מכור מצליח להיגמל בכוחות עצמו, הסיכוי שהוא יחזור להשתמש גבוה יותר.

ישנם מכונים או מרכזים הייעודיים לגמילה, כמו המרכז לטיפול וייעוץ, שיוכלו לתת לכם את הכלים להחזיר את השליטה לידיים שלכם – ולתמיד.

בנוסף, תוכלו אולי להתעודד בכך שגמילה מסמים קלים היא בדרך כלל קלה יותר ומהירה יותר מגמילה מהתמכרויות אחרות.

 

שיטת 12 השלבים

שיטה זו היא אחת השיטות המוכרות והפופולריות ביותר בעולם לגמילה מהתמכרויות. השיטה התחילה במקור כדרך לגמילה מאלכוהול, אך היא מתאימה לכל סוגי ההתמכרויות.

השיטה מבוססת על הכרה עצמית של האדם בכך שהוא מכור, ולשם כך נדרש ממנו חשבון נפש עמוק וכפרה על מעשים מהעבר. ההנחה היא שגם לאחר הגמילה, יש להמשיך ולהיות מודע לכך שההתמכרות עשויה לחזור – ולכן יש להיות בבקרה עצמית מתמידה. לרוב השיטה מועברת במסגרת קבוצתית, כך שלכל מכור יש תמיכה ממכורים נוספים בזמן תהליך הגמילה שלהם.

לסיום, הרשו לנו להכניס בכם קצת מוטיבציה לשינוי. אמנם לא ניתן לדעת מראש אם הגמילה שלכם תהיה קלה ומהירה, או שמא קשה יותר ומלווה ב"קריז" ותנודות במצב הרוח. אך בכל מקרה, חשוב לזכור שהחיים והבריאות שלכם יותר חשובים מהכל – צאו להילחם עליהם!

תוכן עניינים