בחירה טובה – כך תבחרו טיפול בשברי מאמץ

שברי מאמץ הם אירוע רפואי מצער שקורה להמון אנשים – לרוב ספורטאים שעוסקים בפעולות ספורט מאומצות, אך שברי מאמץ יכולים להופיע גם אצל אנשים שביצעו פעולה ספציפית לא נכונה. הם יכולים לצוץ באופן קבוע למדי, והלחצים של אימונים יכולים לגבות מחיר.

החדשות הטובות הן ששברי מאמץ ניתנים לטיפול ולעתים קרובות ניתן להימנע מהידרדרות שלהם עם הבחנה בתסמינים שיכולים להעיד עליהם, כאבים, ואף להימנע ככל האפשר מלהגיע לשברי מאמץ – בזכות שמירה על פעילות ספורטיבית מתונה ומבנה אימונים מותאם. במאמר נחקור כמה מהמאפיינים של שברי מאמץ וכן כמה אפשרויות טיפול עבורם.

 

מהם שברי מאמץ?

אם אתה מבצע אימונים ספורטיביים שונים באופן קבוע, אתה שם על עצמך מתח רב ואף צורות שונות של לחץ פיזי ונפשי – אתה בסיכון לחוות שברי מאמץ. הגוף נועד להתמודד עם חלק מהלחץ הזה, אבל אם הוא לא מנוהל נכון, עלולות להיות לכך השלכות שליליות. לחץ פיזי הוא מה שקורה כאשר הגוף נדחק לקצה גבול היכולת באמצעות פעילות קפדנית. זה יכול לכלול פעילויות כמו ריצה, שחייה, או אפילו אימון אומנויות לחימה.

עם זאת, מה קורה כשאנחנו לא מותנים כראוי להתמודד עם הלחץ הזה, או עם אינטנסיביות האימונים? במצב כזה, יכולים לקרות שברי מאמץ. חשוב לאבחן ולטפל בהם, דרך אפשרית היא באמצעות ד"ר דניאל וייס לטיפול בשברי מאמץ.

שברי מאמץ

גורמים לשברי מאמץ

ישנם מספר גורמים המגבירים את הסיכון לפתח שברי מאמץ. במיוחד אם אתה ספורטאי ברמה גבוהה. ראשית, יכולה להיות לך נטייה גנטית לפתח אותם. זה נובע משונות במבנה העצם שלך.

 

סימנים לשבר מאמץ

אם אתה חווה שברי מאמץ, ייתכן שתבחין בכמה תסמינים. אלה יכולים לכלול כאב בעצם שלך, במיוחד סביב העצם הפגועה. אתה עלול גם לחוות נפיחות בעצם שלך ו/או אובדן צפיפות העצם. לרוב האנשים אין את כל התסמינים הללו, אך חשוב לציין אותם, שכן ישנן מספר אפשרויות טיפול לשברי מאמץ המותאמות לתסמינים אלו.

אם אתה חווה כמה מהתסמינים הללו, עליך לפנות לרופא בהקדם האפשרי. גילוי מוקדם הוא המפתח כדי להבטיח שתקבלו את אפשרות הטיפול הטובה ביותר לשברי מאמץ.

 

אפשרויות טיפול שונות לשברי מאמץ

אם אתה חושד שיש לך שברי מאמץ, עליך לפנות לרופא. אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא להסתכל מה הרופא עושה כשהוא רואה מישהו שיש לו שברי מאמץ. הרופאים ישאלו אותך כמה שאלות מפתח כדי לשלול מצבים אחרים שעלולים לגרום לתסמינים שלך, לאחר מכן יתאימו לך טיפול למצב.

טיפולים תרופתיים יהיהו לרוב למניעת דלקות שיכולות להיות סיבוכים של שברי המאמץ, יחד עם תרופות להפגת הכאב. מעבר לכך יש טיפולים פיזיותרפיים, מנוחה ואף טיפולים כירורגים וקיבועים במקרים קשים יותר.

 

לסיכום…

לשברי מאמץ יכולה להיות השפעה משמעותית על האימונים שלך, יחד עם ההתנהלות הרגילה ביום יום. אם אתה חווה שבר מאמץ, תרצה לטפל בו מיד. עקוב אחר העצות במאמר זה כדי להבטיח שתקבל את הטיפול הטוב ביותר למצבך. אם אתה חושד שיש לך שבר מאמץ, עליך לפנות לרופא בהקדם האפשרי.

יַחַס

תוכן עניינים