4 בדים של חליפות שיכולים ליצור אלרגיות לילד

חליפות הן פריטי לבוש שלרוב אנו משייכים לאנשים מבוגרים, לרוב אנשי עסקים, סלבריטאים או פוליטיקאים.

עם זאת, גם ילדים מתגנדרים לעיתים בחליפות, למשל עבור חגיגות המצווה שלהם.

כאשר עוסקים בהלבשת ילדים, חשוב להגביר את המודעות ולהימנע מסוגי חליפות שעלולות לעורר אלרגיה.

במאמר הבא נמנה 4 בדים של חליפות שעשויים ליצור תגובה אלרגנית אצל ילדים.

 

כשהתווית היא רק נייר

משפחות רבות נוהגות לחפש חליפות בר מצווה באתרי אינטרנט או בחנויות עממית יחסית אשר מציעות מחירים נוחים ואיכות מוטלת בספק. הפיתוי להגיע לקולקציית חליפות בר מצווה במחירים שאינם שומטי לסתות הוא אכן פיתוי רציני, אך לפעמים יש לו מחירים במקומות אחרים.

במקרים רבים, בייחוד בחליפות שארצות הייצור שלהם נמצאות במזרח (סין, הודו, טורקיה וכדומה), התוויות על גבי הבגד עשויות להיות לוקות בחסר ואף שקריות. כך למשל, התווית מציינת אולי שהחליפה עשויה ממאה אחוז כותנה, אך בפועל הרכב הבדים שונה לחלוטין ומעורפל לגמרי עבור הלקוח שאינו בקי בתחום. לתוויות לא נכונות אלו עשויות להיות השלכות, בעיקר בתחום אופנת הילדים, שכן בדים מסוימים עלולים לגרום להזעה מוגברת, גירודים לא נעימים ואף תגובות אלרגניות של ממש כגון פריחה ועור מגורה. אין מדובר אמנם בבד ספציפי שאפשר לציין כגורם לרגישות, אך כן חשוב לתת דגש לאיכות הפירמה המספקת את החליפות בכל הקשור להימנעות רצויה ממתקפה אלרגית. יש לציין שילדים רגישים יותר ממבוגרים, נוטים יותר להתרוצץ ולהזיע, ועל כן חשוב להקפיד אתם שבעתיים בבחירת חליפה איכותית.

 

צבע הבד מעורר חשד

מרכיב חשוב הגורם לאלרגיה לטקסטיל הוא צבע הבד. תגובה אלרגנית עלולה להיגרם במקרים רבים עקב בד צבוע ולא מסוג הבד עצמו. צביעת בדים נהוגה לרוב בבדים סינתטיים שאינם עשויים ממקורות טבעיים כמו כותנה למשל. על כן תגובה אלרגנית תהיה נפוצה יותר בחליפות עשויות פוליאסטר או ניילון – שני סוגי בדים סינתטיים נפוצים מאוד בשוק.

כביסה של החליפה או שימוש רב בה עשוי להוריד את ההסתברות להתפתחות אלרגיות, זאת מכיוון שהם מורידים את ריכוז הצבע בבד והופכים אותו לידידותי יותר לסביבה.

 

המתכת מסבכת

לפעמים אלרגיה לטקסטיל אינה נגרמת מהבד עצמו או ממרכיביו אלא דווקא ממתכת המעורבת בפריטי הלבוש. רוכסנים, כפתורים ואבזמים אשר עשויים מניקל יכולים לעורר תגובה אלרגית לא רצויה. אמנם מתכות הן דבר פחות שגור בחליפות, אך חשוב לוודא תמיד מהו סוג המתכת המעורב במידה ויש, והאם הוא אכן מומלץ ללבישה לילדים.

 

תמרור אזהרה בצורת כימיקלים

כמו בתעשיית המזון המעובד, גם בתעשיית הטקסטיל ישנו שימוש ענף בסוגי כימיקלים שונים. חלקם לא מאוד עדינים ועשויים להיות בעייתיים לבעלי רגישויות שונות. שימוש בכימיקלים מסוגים שונים רלוונטי בעיקר לבדים סינתטיים ולכן כדאי להיזהר איתם. חיפוש קצר ברשת האינטרנט מניב את שמותיהם של כמה מה-"חשודים המיידיים" ומהי מידת השכיחות שלהם בסוגי בד שונים.

 

לבוש אופנתי

תוכן עניינים