באילו מקרים רפואיים הקנאביס הרפואי מטפל

פריצת הקנאביס הרפואי לתודעה הישראלית הביא את המדינה לתנופה חסרת תקדים בטיפול בחולים במחלות כרוניות וגם לפיתוח הענך בארץ. בין רפורמה אחת לשנייה ובין הקשחת הנהלים לחברות המגדלות זנים רפואיים, לעיתים אנחנו שוכחים במה צמח הפלא מטפל, מקל ומפרא. רק כדי להזכיר לכם, המאמר הבא יתרכז במחלות השכיחות ביותר שיכולות לקבל טיפול ע"י קנאביס.

 

מחלות מעיים

ידוע שחולים קרוהן מקבלים מרשמים גדולים ואישור לשימוש בזנים חזקים מאד של קנאביס רפואי. הסיבה לכך היא הרבה מעבר למשכך כאבים. הקנבינואידים, הלא הם החלק הפעיל בקנאביס במתקשר עם המערכת האנדו דנבינואידית בגופינו, חוברים לקולטנים אלו במערכות הגוך השונות בהתאם לסוג הזן ותורמים לחיזוק דופן המעיים, מחזק את פעילות הגוף הטבעית למיגור דלקות וכמובן – מקל על תסמיני המחלות השונות. לעוד מידע, הכנסו עוד היום לאתר של מדי פלוס בר אילן.

 

תסמונת טורט

מילים לא רצוניות ועוויתות. בשפת הרחוב "טיקים". תסמונת טורט היא הפרעה נוירולויגית. באופן טבעי, ה'נאביס הוא הפתרון המושלם להפרעה שכזו. בגלל שהחומרים הפעילים של הקנאביס משפיעים עלינו בראש ובראשונה על המוח, תרכבובות הכימיקלים שיש בזנים השונים יכולים להקל באופן בלתי יאומן על תסמיני ההפרעה. בגלל שקנאביס שפיע על מערכת העצבים שלנו ויכול להעביר אותה למצב פרא – סימפתטי, הוא גם משכך וממגר את תסמיני ההפרעה וגם מקל בהתמודדות עם תופעות הלוואי שנלוות אליה כמו ADHD ודיכאון.

 

אפילפסיה

ההסבר על מחלה זו והשפעות הקנאביס מלווה במגוון מונחים מדעיים, אז חגרו חגורות. בקנאביס יש שני חומרים פעילים: THC ו – CBD. חומרים אלו משפיעים, כל אחד בדרכו, באופן שונה על הגוף. THC הינו החומר הפסיכו אקטיבי ו – CBD אינו. שילוב חומרים אלו מייצר תגובה כימית במוחנו ובמערכת האנדו קנבינואידית: המוח מייצר חומצות שמתחברות לחומרים פעילים אלו ומכניס לפעולה את קולטני CB2. אלו מסייעים בהולכה החשמלית בין העצבים, משמע העברת מידע בין עצב לעצב. בנוסף על אלו, הקנאביס מרגיע את מערכת העצבים בגוף ומסייע בבניית תאים במערכת החיסונית.

 

פוסט – טראומה

הרעש הגדול שעלה מחיילים משוחררים שמתמודדים עם עיבוד חוויות לחימה בעצמם, פרץ דרך לכל מי שסובל הפרעה זו. פוסט – טראומה נגרמת כאשר קורה אירוע דחק והאדם אינו מקבל טיפול מגורם סיוע בזמן הנכון. קנאביס רפואי מסייע לפוסט – טראומתיים בהשבת חשיבה רציונלית, עיבוד חוויות וקטלוג החוויה ומקל על תופעות לוואי: מעורר רעב, מייצר אופוריה וחשיבה חיובית ומעלה את איכות השינה.

 

האם קנאביס רפואי נגיש לכולם

אתרים כמו מדי פלוס מאפשרים לבעלי רישיון קנאביס רפואי להזמין באופן ידידותי את הזנים המתאימים למצבם הרפואי. שימו לב שאתם לא חורגים ממינוני ה – THC ו – CBD. מינון גבוה מדי של THC עלול לגרום לתופעות לוואי.

חֲשִׁישׁ

תוכן עניינים