באיזה אחוז נכות נוכל לקבל פטור ממס הכנסה?

רוצים לקבל פטור ממס הכנסה? לא כל אחד יכול. הרבה ישראלים הופכים ליותר ויותר מודעים לכל הקשור לזכויות שונות שהם יכולים לקבל מטעם המדינה. מצב בריאותי, מצב תעסוקתי, מצב זוגי, ילדים, מקום מגורים ועוד שלל פרמטרים שונים, עשויים להעניק הנחות, פטורים והחזרים מטעם המדינה.

קבלת פטור ממס הכנסה קשורה בעיקר לאחוזי נכות שיש לאזרחים עם פציעות או מחלות שונות למשל. במאמר הבא נסביר באיזה אחוז נכות ניתן לקבל את הפטור.

 

אחוזי נכות ופטור ממס הכנסה – כך זה קשור אחד לשני

לא כל אחד יכול לקבל פטור ממס הכנסה. מדובר באחד המיסים המשמעותיים ביותר. אם יש מיסים מסוימים שניתן לקבל עליהם פטורים בעקבות מצבים מסוימים עם היתכנות גבוהה יותר מבחינה הסתברותית, פטור ממס הכנסה הוא ממש לא ככה. מכיוון שמדובר בפטור כל כך משמעותי, המדינה מעניקה אותו לאזרחים שנמצאים במצבים קיצוניים, שקבלת הפטור יכולה לסייע להם באופן משמעותי יותר מאשר אזרחים שמצבם עוד עשוי להיחשב לסביר.

במדינת ישראל, פטור ממס הכנסה מוצע לאנשים עם אחוזי נכות גבוהים. פטור ממס הכנסה לנכים עשוי להיות פטור מלא או חלקי, כאשר הפטור עצמו יכול להיות קבוע ויכול להיות זמני. אחוזי הנכות קשורים באופן מובהק לקבלת הפטור. כדי לקבל את הפטור, יש לעמוד ברף שנקבע בחוק. גם אנשים שהנכות שלהם עשויה להיראות חמורה מאוד, לא יוכלו לקבל את הפטור אם אין להם את אחוזי הנכות המתאימים.

פטור ממס הכנסה

אחוזי נכות לקבלת פטור ממס הכנסה

אחוז הנכות לקבלת פטור ממס הכנסה לנכים תלוי בסיבת הבקשה. מי שמגיש בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה עקב נכות שמקורה בשירות צבאי (קבלת גמלה עקב נכות מצה"ל) או בפעילות איבה, יצטרך להיות בעל 100% נכות כתוצאה מליקוי אחד שנגרם לו, או 90% נכות כשקלול של מספר אחוזי נכות המחושבים יחדיו.

מי שמגיש בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה מכל סיבה אחרת, שמותרת בחוק, צריך להיות בעל 90% נכות לפחות. אם הוא סובל ממספר לקויות, הוא צריך שהשקלול שלהן יעמוד גם על 90% נכות, אך שאחת מהלקויות מהן הוא סובל תעמוד על לפחות 40% נכות. שימו לב שמדובר בנתונים העדכניים, ששונו בשנת 2021.

 

קבלה רטרואקטיבית של הפטור

יש לכם קרוב משפחה שנקבעו לו לפני כמה שנים אחוזי הנכות הללו, אך רק עכשיו גיליתם על הזכאות לקבלת פטור ממס הכנסה לנכים? אתם יכולים לקבל החזר מס רטרואקטיבי, ובכך לקבל סכומי כסף רבים.

אם המדינה קבעה כבר בעבר לאדם מסוים אחוזי נכות, הוא יכול להגיש בקשה להחזר מס עבור פטור ממס הכנסה שהגיע לו. ניתן להגיש את הבקשה עד שש שנים לאחור, בשנים שקדמו לשנת המס בה החלטתם להגיש את הבקשה להחזר.

פטור ממס הכנסה

תוכן עניינים