אלו מאכלים מסוכנים לתוכים?

תוכים הם אחת מחיות המחמד הפופולריות והאהובות ביותר בישראל, ובשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מגדלים תוכים. האמת, זה ממש לא מפליא. תוכים הם יצורים יפים מאוד עם נוצות בגוונים מרהיבים, הם חכמים, והם אפילו יכולים לדבר. בנוסף, קל מאוד לבנות איתם מערכת יחסים טובה, והם נהנים ואוהבים לשחק עם הבעלים שלהם ולהחזיר להם אהבה.

אם יש לכם תוכי, אתם בטח רוצים לשמור עליו ולהבטיח את בריאותו. אספנו לכם כאן רשימה של מאכלים שממש אסור לתת לתוכי שלכם, כדי שלא לסכן אותו. מוכנים? נצא לדרך.

 

שוקולד וקפאין

שוקולד וקפאין שניהם ממאכלים שיכולים להזיק מאוד לתוכים. שוקולד מכיל חומרים שיכולים לגרום לתוכי לתזזיתיות, לעלייה חריפה בדופק, לרעידות והתקפים, והרבה פעמים גם למוות. ככל שאחוזי הקקאו בשוקולד גבוהים יותר, כך הוא מסוכן יותר, ומכיל יותר חומרים בעיתיים. גם הקפאין יכול להזיק לתוכי ולפגוע בו, ממש כמו חתולים וכלבים. זכרו, קפאין לא נמצא רק בקפה אלא גם בסוגים מסוימים של תה ובמשקאות אנרגיה כמו אקסל או רדבול.

תוכים

שום ובצל

כולם יודעים שאסור לתת שום או בצל לחתולים וכלבים, אבל לא הרבה יודעים ששום ובצל מזיקים גם לתוכים. לא מדובר רק על שום או בצל חיים אלא גם על שום או בצל מעובדים, למשל אבקת מרק בצל או גבישי שום. כמות קטנה תגרום לחולשה ובעיות במערכת העיכול, אך כמות גדולה יותר יכולה לגרום אפילו למוות.

 

מאכלים עם כמויות גדולות של סוכר, מלח, או שומן

תוכים, כמו בני אדם, לא צריכים לאכול כמות גבוהות של סוכר, מלח, ושומן. צריכת יתר של חומרים אלו יכולה לפגוע בהם מבחינה בריאותית ולהזיק להם. לכן יש להימנע מלתת לתוכים מאכלים תעשייתיים או מתובלים מאוד. כמות מלח גבוהה פוגעת באיזון המינרלים, כמות סוכר גבוהה פוגעת באברי הפנים, וכמות שומן גבוהה פוגעת בעורקים ובלב.

אז מה כן אפשר לתת לתוכים שלנו לאכול?

אל תדאגו, לצד הרשימה של הדברים שאסור לכם לתת לתוכים שלכם לאכול, דאגנו להכין לכם גם רשימה של מאכלים שאפשר לתת לתוכי שלכם בלי בעיה. לתוכים גדולים או בינוניים אפשר לתת פירוק וירקות, בייחוד אלו שיש בהם הרבה ויטמין A. ניתן לתת להם גם זרעים ואגוזים כמו מאש, קינואה, פקאן, מקדמיה, ועוד.

חשוב להקפיד שהאגוזים לא יהיו קלויים ושלא יהיה בהם מלח. מה שגם יכול להיות נחמד עבורם הם ירקות כמו בטטה, גזר, מלפפון, ועוד. עוד פרטים ומדריכים שיסייעו לכם בגידול תוכים וחיות מחמד תוכלו למצוא כאן בקישור הזה https://hapina-shel-michal.co.il.

 

סיכום

תוכים הם חיית מחמד אהובה מאוד, ואנו לא רוצים חלילה לגרום להם נזק או לפגוע בבריאות שלהם. לכן חשוב להבין שאי אפשר לתת להם לאכול כל דבר, ויש להקפיד מאוד על מה שהם מכניסים לפה.

תוכים

תוכן עניינים