איפה ניתן להשיג קנאביס רפואי

אז עברתם את השלב הקשה והוצאתם רישיון לקנאביס רפואי.

אחרי כל הבירוקרטיה והאישורים והבדיקות הגיע הזמן לרכוש את התרופה שלכם, אבל איפה? יש כמה תשובות לשאלה הזו, אותן נפרט פה בהמשך.

 

סוגי קנאביס רפואי

ישנם כמה נסיבות רפואיות לפיהן אדם זכאי לאישור שימוש בקנאביס רפואי. למידע נוסף ניתן לפנות לאתר קאנדקס , לדוגמא:

  1. חולים אונקולוגים – קנאביס אינו אפקטיבי לטיפול בסרטן אך השימוש בו עוזר להתמודד עם תופעות הלוואי של הטיפול. הרוב הגדול של צרכני הקנאביס הרפואי בארץ הם חולים אונקולוגים.
  2. כאבים כרוניים – צריכת קנאביס יכולה להקל על כאבים כרוניים כשטיפול תרופתי אינו אפקטיבי.
  3. אוטיזם קשה – במקרים של אוטיזם קשה טיפול בקנאביס יכול לשפר התנהלות יומיומית ולמנוע התפרצויות

 

מינון הקנאביס ואופן הצריכה

גיל המטופל ומצבו הבריאותי משפיעים על המינון אותו יקבלו לצורך הטיפול, כמו כן המלצת אופי הצריכה. לדוגמא, ילד בן 8 המאובחן עם אפילפסיה קשה כנראה לא יקבל מרשם למינון גבוה, ויומלץ לו על שימוש בטיפות ולא תפרחת.

שני הדברים האלו משפיעים על המקומות בהם ניתן להשיג את הקנאביס הרפואי המתאים.

 

מקומות לרכישת קנאביס רפואי

ראשית חשוב לציין שניתן לרכוש קנאביס רפואי אך ורק באמצעות מרשם ותזדקקו לאישור רפואי לפני שתהיו רשאים לקבל מרשם. אם יש לכם את המסמכים האלו תוכלו לפנות למספר מקומות על מנת לבצע רכישה.

 

  1. סניפי סופר פארם

רשת בתי המרקחת הגדולה בארץ בעלת רישיון למכירת קנאביס רפואי, אך לא בכל הסניפים. כמו כן לא כל מינון נמכר וכן לא כל זני הקנאביס והשמנים.

 

  1. רשת ביפארם

רשת בתי המרקחת מבית שופרסל גם היא בעלת רישיון למכירה של קנאביס רפואי. חשוב לציין שמספר הסניפים הרלוונטיים קטן יותר מאלו של סופרפארם וייתכנו הבדלים בזנים ובמינונים.

 

  1. בתי מרקחת של קופות החולים

לרוב קופות החולים יש רישיון למכירה, אך מספר הסניפים הרלוונטיים נמוך, ובנוסף ישנן הבדלים והגבלות בין קופה לקופה בזנים ובמינונים איתם הם מתעסקים וכמו כן מספר הרופאים בכל קופה התומכים מאופן טיפול  זה.

 

  1. בתי מרקחת פרטיים

ישנם מספר מצומצם של בתי מרקחת פרטיים העומדים בקריטריונים לקבל רישיון מכירת קנאביס רפואי. בנוסף יש לציין שבגלל שלא מדובר ברשתות כל בית מרקחת בעל מלאי אחר ומחירים אחרים אז מומלץ לבדוק באופן פרטני מול כל בית עסק לפני שמגיעים לרכוש.

לרשימה מסודרת של כל בתי המרקחת המורשים למכור קנאביס רפואי בארץ יש לפנות לאתר משרד הבריאות. כמו כן ניתן לקבל מידע נוסף בנוגע למינונים והזנים הזמינים.

 

לסיכום

קנאביס כיום נחשב כתרופה ברוב הגופים הרפואיים ובין כל האופציות שנמנו למעלה הפריסה של בתי המרקחת המציעים את השירות היא ארצית. מומלץ להגיע לשלב הרכישה לאחר בירור הזן והמינון הנדרש, ולוודא שהסניף אליו אתם ניגשים אכן מורשה.

שמן רפואי

 

תוכן עניינים