איך מתחילים לעשות יוגה בצורה נכונה?

יוגה היא למעשה דרך ואורח חיים ולעשות יוגה זה בעצם לחיות בתוך הוויה של נוכחות ברגע הזה.

יותר מכל דבר אחר, יוגה היא נוכחות מלאה שמרוכזת בנשימות עמוקות ותודעה פתוחה ובעוד שהעבודה עם הגוף מהווה חלק בלתי נפרד מהתרגול היוגי, יוגה למתחילים ויוגה באשר היא, מבוססת קודם כל, לפני הכול ולאורך כל הדרך

בנשימות וביכולת להחזיר את תשומת הלב לנשימות בכל רגע נתון.

בעוד שאנחנו מכירים את עולם היוגה על האפשרויות והגיוון הרב שלו, בפועל, יוגה מתייחסת אל הריק והריקנות שמאפיינת את פנים החלל, של כל חלל ובכך למעשה מייצגת את החיים עצמם.

 

מבוא לפילוסופיה של היוגה- יוגה למתחילים

יוגה למתחילים היא להבין את הפילוסופיה שעומדת מאחורי תפיסת הקיום, מחזוריות החיים, הכרחיות הסבל והדרך לשחרור ממנו. דרכו של היוגי עוברת כל הזמן דרך נוכחות ונשימות וגיוס של הגוף לעבודה על הנוכחות עם הנשימות.

עבור המתרגלים המתחילים המורה משקל משמעותי משום שהוא לא רק זה שמראה את הדרך עבור המתרגל הצעיר, אלא הוא מהווה את העוגן המחבר והמקשר, בטח ובטח שבשלבי התרגול הראשונים. זאת הסיבה שבגללה ממליצים לאנשים לחכות למורה הנכון עבורם, כי כשהתלמיד מוכן, המורה מגיע, והוא תמיד מגיע.

יוגה היא דרך חיים שבוחרת לוותר על ההיאחזות בחיים ומקיימת שגרת חיים בלתי מתערבת, אך לא כזו שלא עוזרת. היוגי תמיד יעזור איפה שהוא יכול, גם אם זה בעוד ארוחה, או באוזן קשבת, גם אם זה להנעים את זמנו של אדם על האדמה הזו גם לרגעים הספורים שעוד נותרו לו. התודעה המתרחבת שמכירה בזמניות שלה ובסבל ההכרחי שנובע מתוך ההיאחזות היא דרכו של היוגי שמקדיש את חייו לקיום חיים נכונים. חיים נכונים הם מחשבות נכונות, נשימות נכונות, אמירות נכונות ועשייה נכונה. אלו מתייחסים להתנהלות נכונה בחיים כמכלול ולא רק בתרגול היוגי הספציפי.

נכון הוא כל מה שמקדם חיים, פריון ושלום והצעדים הראשונים של יוגה למתחילים נכון לה להגיע מתוך הפילוסופיה של הדברים.

 

התרגול הגופני של יוגה למתחילים

הפילוסופיה ותפיסת התודעה היוגית מאפשרת למתרגלים להגיע לרמות יציבות, חוזק וגמישות פנומנאליות, באופן המאפשר לפצח את פוטנציאל הגוף והנפש באופן המיטיב ביותר. כמובן שבשלבים הראשונים חשוב להקפיד על עבודה נכונה ולא על התקדמות מהירה, משום שהמהות היא כמובן בנוכחות ולא בהישג.

תרגול יוגה חשוב להיות מלווה על ידי מורה ובמקרים רבים מומלץ להיעזר אפילו ביוגה קואצ'ינג, שזה ממש ברמה של אימון אישי שמאפשר ותומך לצאת לדרך היוגית תוך טיפול בהתנגדויות אם עולות. יחד עם זאת, התרגול הסדיר אינו מוגבל לא לכמות ולא למשתתפים וזה מאד מומלץ להמשיך ולתרגל בבית באופן עקבי את מה שנלמד במהלך השיעור עם המורה.

 

תרגילים

תוכן עניינים