איך למצוא קורס להדרכת הורים מומלץ ואיכותי?

ברכות לכל הקוראות כתבה זו.

סימן שבחרתן להתמסר לקורס שהתוכן המועבר בו והעבודה בשטח הם חשובים וקריטיים, במיוחד בימינו.

לאחר משברים, קשיי כלכליים והתפתחות מהירה בכל כך הרבה תחומים, צריך יותר מתמיד גורם מקצועי שיוכל ללוות הורים ברגעים מורכבים.

בהחלט קשה להבין איך מתחילים לברר ואיך בכלל למצוא קורס שיתאים לכן, אך בעזרת כמה צעדים פשוטים, תוכלו להבין מהכי מתאים לכן.

 

הרבה יותר ממה שזה נראה

קורס להדרכת הורים הוא הרבה יותר מורכב ממה שהוא נשמע, אם זה במקרה נשמע לכן פשוט. מדובר בקורס שדורש לא פחות מ- 130 שעות אקדמיות, עם התנסויות שטח, מבחנים, שאלונים ושיעורים רבים. בסופו אמורים להיות לכן הכלים הדרושים כדי  לסייע להורים בגידול ילדים במאה ה- 21. מדובר בעבודה מורכבת, ובקורס שלומדים בו ברוח שיטות טיפוליות, לומדים כיצד בונים הקשבה וכיצד מכילים את התנהגות הילד. אם עדיין לא יצאתן מהעמוד, נעבור לחלק העיקרי.

 

איך מתחילים לחפש

הדרך המומלצת ביותר לחפש קורס להדרכת הורים הוא לחפש באתר משרד התעסוקה. במידה ואין שם תיעוד או הסבר על קורס להדרכת הורים, עברו לחיפוש בפורטלים הלימודיים השונים, כולל מכללות ואוניברסיטאות המוכרות הע"י המל"ג. במידה ומצאתן, הכנסו לעמוד ההסבר על הקורס המועבר ובצעו השוואה בין התכנים המועברים בכל קורס. אם לא ראיתן שם מילים כמו ""NLP, "השתלמות" או "עדכנות" – מדובר בקורסים מיושנים שלא עדכנו את התוכן שלהם. קורסים כיום מועברים עם דגש על שיטות טיפול של NLP ובעלי תוכן עדכני המתאים להורים בדור הנוכחי.

 

היברידי זה לא מילה גסה

בשנים האחרונות, צצו בכל מיני מקומות ברשת וגם בכתבות בערוצי החדשות, כתבות על קורסים ברשת שאפשר לקנות מראש ובסוף הם מתגלים כתרמית. דעו, שכיום, לאחר שמגפת הקורונה כפתה עלינו להישאר בבית, המתכונת של למידה מרחוק במתכונת א – סנכרונית הפכה להיות רווחת ורלוונטית יותר מתמיד. אם מצאתן קורס שהוא במרחק שעה ורבע מביתכן, אך יש בו תוכן און ליין – זכיתן. פשוט כך.

 

נתיב התקדמות

התחייבות לקורס שכזה ללא ספק תוכל להניב לכן קריירה בתחום זה. בכדי להתפתח בתחום מסוים ולהיות בו מומחים, עלינו ללמוד. כל קורס שתמצאו ברשת שאינו מציע קורסי המשך או אפשרויות התקדמות ומסביר אותן, מדובר בקורס לא רלוונטי. עליכן לאמץ את המחשבה שמכאן אפשר רק להתפתח.

 

אין קץ לידע

מעבר לקורס ההדרכה, נמצאים היעדים והאפשרויות שלכן לעסוק כמדריכות. אם פנו אליכן בנוגע לתחום של ייעוץ משפחתי, מדובר במשפחה עם בעיות תפקוד והן צריכות ייעוץ. זהו אחד מאופקי ההתקדמות שלכן, מתוך רבים. אפשר תמיד להוסיף ידע על הורות מאחר וזו אומנות מתפתחת. זכרו שבידיכן מניחים גורלות של משפחות. התייחסו לכך בכובד ראש ובלב פתוח. בהצלחה.

 

הורים וילד

תוכן עניינים