איך לטפל בעור שומני בפנים

את עור הפנים באופן כללי ניתן לחלק לשלושה סוגים שונים לפי רצף: עור יבש, רגיל ושמן.

כל סוג עור דורש כמובן טיפול שונה. בעלי עור יבש ורגיש יסבלו מגרד וחספוס, מקילופים רבים וממראה לא אחיד שיכול להפריע מאוד לנראות הפנים.

בעלי עור רגיל הרוויחו סוג עור הנותן מראה חלק ובריא.

בעלי עור שמן סובלים ממנו בהקשרים שונים של מראה מבריק ונקבוביות.

חשוב להבין סוג עור ילווה אותם לכל החיים, אולם כדאי לדעת כי גם לסוג העור השומני יש יתרון משמעותי, ככל שמתבגרים יש פחות קמטים.

 

שכיחות וזיהוי עור שומני

סוג העור הנפוץ ביותר הינו הסוג המעורב. בסגנון זה יסבלו לרוב מיובש מתחת לעיניים, לחיים, זוויות הפה ולחילופין משמנוניות באזורי המצח, האף והסנטר. עור שמן אמנם מצד אחד לא הכי אבל הוא נפוץ דיו. העור השמן מאופיין בנקבוביות באזורי האף, הסנטר, המצח, הלחיים והרקות. אזורים אלו מלאים בבלוטות חלב ולכן קל מאוד לראות את הנקבוביות. הנקבוביות הללו הן פתחים קטנים הגלויים על לפני עור, באמצעותם עובר שומן אשר מופרש על ידי בלוטות חלב. בזמן שהנקבובית נחסמת על ידי שומן, בלוטת החלב ממשיכה לייצר שומן דבר שיגרום לנקבובים לגדול ולפתח קומודנים ("שחורים"). כדי לדעת האם יש לך עור שמן ניתן פשוט להסתכל במראה ולראות האם קיים ברק בעור והאם מופיעים עליו פצעונים בתדירות גבוהה.

 

איך ניתן לטפל בשחורים בפנים

שחורים, הם בעצם ביטוי של אקנה, הם מופיעים באזורים שונים בגוף, כמובן החל מהפנים, ויכולים לצוץ גם על הגב, הכתפיים ועוד. כפי שהזכרנו מקודם, השחורים הם בעצם מוגלה הכלואה בעור כאשר כלפי חוץ אנו רואים רק את הנקודה השחורה בדמות כתם זעיר. כאשר מוציאים את המוגלה הזו הפצע למעשה יתפוצץ. הבעיה מתחילה כאשר מפוצצים לא נכון ובכך עלולים להשאיר צלקת ואף ליצור פצעים נוספים סביב אותו אזור בו ניסינו לנקות. כאמור, שחורים הינה תופעה אסתטית לא נעימה המופיעה בעיקר אצל בעלי עור שומני. טיפול לא נכון בשחורים יכול לגרום לנזקים ארוכי טווח לעור ולכן חשוב לטפל בהם באמצעים מקצועיים על מנת שהבעיה לא תוחמר.

על מנת לפעול להוצאת שחורים מהפנים, הטיפול הנכון לא יהיה בהכרח בבית אלא ההעדפה היא לפנות אל בעלי מקצוע כמו קוסמטיקאיות או רופאי עור המבינים כיצד לטפל בצורה זהירה ויעילה בפצעים הללו. אנשי המקצוע ידעו לאבחן את מוקדי ההתפרצות ואז בהתאם גם לבחור את דרך הטיפול הרצויה. חשוב מאוד להיזהר משימושים בשיטות ביתיות כמו הוצאה ידנית והוצאות עם מכשירים וחומרים כימיים לשימוש ביתי שכן הנזק יעלה על התועלת. אנשי המקצוע ידעו לטפל ולהתאים לכם את החומרים שמתאימים לפי סוג העור שלכם ובכך תמנעו נזקים.

 

מסכה לפנים

תוכן עניינים