איך להתמודד עם בדידות?

מרגישים בודדים? מסתובבים במהלך היום עם תחושת עצבות ורייקנות? דבר ראשון – אתם לא לבד. רק לאחרונה, באנגליה, מונה שר לענייני בדידות, על מנת לטפל בבדידות שהולכת ומחמירה באנגליה. שנית, דעו שאפשר לשנות את זה! והמדריך הבא נועד לסייע לכם בדיוק עם זה. איך להתמודד עם בדידות? הינה כמה טיפים חשובים שאפשר ליישם ממש עכשיו.

 

טיפים להתמודדות עם בדידות

 

1# הרחיבו את המעגל החברתי שלכם

פעמים רבות, היום שלנו נראה כך: בית- עבודה – בית. בית – עבודה – לימודים. במילים אחרות, אנחנו נמצאים או בבית או במקום העבודה או הלימודים. והתוצאה? אנחנו לא מתראים אם הרבה אנשים ממעגלים שונים. לכן, דרך מאוד יעילה לצאת מבדידות, היא להרחיב את המעגל החברתי ולהכיר אנשים חדשים. איפה אפשר להכיר? הינה כמה רעיונות:

  • חשבו על תחביבים שאתם אוהבים – אוהבים לעשות ספורט, לנגן, לרקוד, לקרוא, לצפות במשחקי כדורגל או בלט? מעולה! הצטרפו לקבוצה שעושה בדיוק את זה, ודרך המכנה המשותף יהיה לכם קל יותר להכיר אנשים.
  • הצטרפו לקבוצות במדיה החברתית על נושאים שמעניינים אתכם- בין אם זה נושאי עבודה, לימוד או תחביבים ברשת תמצאו מגוון קבוצות חברתיות. התחילו להיות פעילים בקבוצה והגיבו לאנשים. מדי פעם גם הקבוצה עושה פעילויות פנים-אל-פנים. הצטרפו לפעילות כזו! כך דרך הרשת, תוכלו ליצור בהדרגה קשרים חדשים. ולבחור למי אתם מתחברים ולמי פחות.

 

#2 חדשו קשרים ישנים

עשו רשימה של אנשים שאתם מכירים. החל מילדות ועד בגרות. וסמנו אנשים שהיה לכם נחמד וטוב להיות בקשר. סמנו 5-10 אנשים שנראים לכם רלוונטים, ואז שלחו להם הודעה ששואלת לשלומם. עם חלקם, השיחה אולי לא תתפתח לכדי חידוש הקשר, אבל מספיק שעם 1-5 אנשים קבעתם להפגש, והינה כבר הכנסתם חזרה אנשים טובים לתוך החיים שלכם.

 

#3 אמצו חיה

חיות יכולות להכניס הרבה אמפתיה, אהבה, אחריות וכיף לתוך החיים שלנו. אימוץ חיה כמו חתול או כלב, יכולים לעשות לכם טוב וכיף. באופן ספציפי, כלב, דורש מאיתנו לצאת החוצה, להסתובב ולנשום אוויר – דבר שכבר עושה טוב. בנוסף, במהלך הטיולים עם כלב, אנחנו הרבה פעמים פוגשים אנשים חדשים וכלבים חדשים, דבר שיכול ליצור לנו קשרים חדשים בחיים שלנו.

 

#4 פנו למטפל מוסמך

אם תחושת הבדידות לא מרפה ממכם כבר תקופה ארוכה, בין אם אתם מוציאים את עצמכם זמן רב לבד בפועל ובין אם על אף שאתם נמצאים בסביבת אנשים קרובים לכם, אתם עדיין מרגישים בודדים, ייתכן ומומלץ לקבל סיוע ממומחה. יכול להיות שתחושת הבדידות, היא משהו שדורש מאיתנו רגע לעצור, ולהפנות מבט פנימה, לתוך הרגשות, המחשבות והתחושות האישיות שלנו.

פסיכולוג, לימודי  NLP (לפרטים נוספים על לימודים), מאמן – יכול לסייע לכם.

אז תזכרו, אתם לא לבד בתחושת הבדידות, ועם זאת דעו שאפשר להתמודד. בחרו טיפ אחד מבין 4 הטיפים שלנו וצאו לדרך! מאחלים לכם חברות טובה ותחושה נעימה.

בדידדות

תוכן עניינים