איך לבצע השתלת שיניים ממוחשבת?

השתלת שיניים היא כלי רפואי בעל השפעה אדירה על איכות החיים, והתפיסה העצמית של כל אדם. נפילה של שיניים, או שימוש בשיניים תותבות, מהווים מקור לבושה עבור מבוגרים רבים. כדי לפתור זאת, מתבצעים ניתוחי השתלת שיניים במרכזי בריאות הפה ברחבי הארץ. בעבר, ניתוחי ההשתלה נעשו באופן ידני על ידי הרופא, אך היום השתלות שיניים ממוחשבות שינו את התמונה.

 

סריקת CT של חלל הפה

הרגישות של כל אדם לשינויים בחלל הפה שלו היא עצומה. שינויים של פחות ממילימטר בחלל הפה גורמים לתחושה חריגה בלשון, אשר תמשיך ותחקור את האזור זמן רב עד שתתרגלו לכך. לכן, כדי לוודא שהשתל מתאים באופן מושלם לפה שלכם, השלב הראשון שיש לבצע במסגרת השתלת שיניים ממוחשבת, הוא סריקת CT של חלל הפה. סריקת CT עושה שימוש בקרינה מייננת, אך כמובן בכמות מבוקרת, ובהתאם לכלל ההנחיות הנוגעות לשמירה על בריאותכם. במסגרת הסריקה, חלל הפה ממופה בשכבות זעירות, והמידע מועבר למחשב. המחשב למעשה מייצר על בסיס המידע מה-CT תמונה תחת ממדית של חלל הפה שלכם, כאשר יש אפשרות לבחון את הדגם במגוון של דרכים, כולל בחינה של העצם ללא החניכיים מעלייה ועוד. על בסיס הדגם, רופא השיניים בעזרת תוכנה ייעודית יבצע תכנון של השתל והכתר המתאימים לכם ביותר.

 

הכנה של סד מותאם אישית

לאחר עבודות התכנון והסריקה, יופק סד מותאם אישית לחלל הפה שלכם. הסד נועד להוות תבנית לעבודת רופא השיניים בעת החדרת השתלים. בעבר, רופא השיניים היה מבצע את החדרת השתל כאשר הוא מתבסס על הקואורדינציה שלו בלבד, בלי אמצעי המכווין אותו לעבור המיקום המושלם. הסד המופק על בסיס תמונת ה-CT, מאפשר החדרה ישירה של השתל אל העצם, בדיוק גבוה בהרבה מהעבר. בתוך הסד מוכן חור ייעודי, המאפשר החדרה יעילה של השתל ישירות למיקומו המתוכנן, וכמובן בהתאם להדמיה הממוחשבת. כך, תוכלו להיות בטוחים שהעבודה תתבצע באופן מושלם, עם מינימום מרווח לטעויות.

 

החדרת השתל ומסירת הכתר עצמו

השלב האחרון בתהליך השתלת השיניים, הוא ההחדרה של השתל. השתל עצמו צריך להיות נעוץ עמוק בעצם הלסת, אשר מעניקה לו תמיכה ובסיס איתן להחזקת הכתר, שהוא למעשה החלק המחליף את השן החיצונית. עצם הלסת באנשים מבוגרים עשויה להיות מעט דלילה או דקה, עקב שינויים הנובעים מהגיל, מנסיגת חניכיים, או מגנטיקה. החדרת השתל במסגרת השתלת שיניים ממוחשבת מתבצעת בפיקוח של רופא שיניים, כאשר רוב העבודה מתבצעת על בסיס ממוחשב. מסיבה זו, אין צורך בביצוע חתך החושף את העצם לפני החדרת השתל, וניתן לאחר ההרדמה המקומית לבצע החדרה קודחת ישירה של השתל. כך, התהליך כולו אורך דקות ספורות, הפצע הניתוחי הוא בגודל זעיר, וכל מה שנותר לכם לעשות הוא לקחת אתכם את הכתר הייעודי, וללכת הביתה להתאוששות מהירה.

קליניקה

תוכן עניינים