איך לבחור מסלול לימודים באקדמיה

בין אתם אחרי צבא, בין אם אתם אחרי הטיול הגדול או החלטת לעשות הסבת מקצוע, לשאלה איך לבחור מסלול באקדמיה אין תשובה חד משמעית. כולנו רוצים למצוא את המקצוע המדויק עבורנו, אך מסתבר שזו לא עבודה קלה. מה הדברים שעלינו לעשות לפני שאנחנו בוחרים מסלול באקדמיה? הרי לפניכם במאמר 

 

יעוץ לימודים

בטח שאם הגעתם לכתבה הזו אתם מחפשים מה ללמוד ואיך להתפתח, אחד הדברים החשובים שיש לעולם להציע זה ייעוץ לימודים. ישנם סוגים רבים של יועצי לימודים, אנו ממליצים לחפש מידע ברשת ולבחור אחד שמתאים עבורכם, יועצי הלימודים בעצם ביחד אתכם מנסים לזקק ולהבין מה הרצונות האמתיים שלגם ואיפה אתם מיכול להביא את עצמכם לידי ביטוי. לפני שאנחנו רצים ליועץ לימודים כדאי רגע לשבת, להכין את עצמנו לפגישה ולשאול את עצמנו כמה שאלות.

 

דבר ראשון – מה הם הכישורים והיכולות שלכם?

לכולנו יש כישורים, מאפיינים ויכולות ייחודיים, כאשר אנחנו בוחרים תחום לימודים חשוב להתייחס ליכולות שיש בנו ולתחומים שמעניינים אותנו. לצורך העניין, אדם בעל כישורים ריאליים יתמקד לרוב במקצועות יותר ריאליים כמו הנדסה, חשבונאות וכדומה, ואילו אדם הנחשב להומני יעדים תחומים הומניים כמו אומנות, לימודי פסיכולוגיה או לימודי משפטים.

 

בחירה נבונה מתוך שיקולים אישיים ולא חיצוניים

אחת העצות החשובות שיש להיעזר בהם היא לנטרל כמה שאפשר שיקולים חיצוניים כמו חברים, משפחה יוקרה וכדומה. בחירת הלימודים חייבת להיעשות מתוך מקום אישי וכנה, יש להימנע כמה שאפשר מהשפעות חיצוניות כדי לקבל את ההבנה האובייקטיבית ביותר.

לא מעט סטודנטים נרשמים ללימודים מסוימים מתוך לחץ של ההורים או משיקולים חיצוניים כמו סטטוס או יוקרת המקצוע, בחירה כזו בקלות יכולה להוביל לחוסר עניין ותסכול מחוסר היכולת לממש את הרצונות והיכולות שגלומים בכם.

 

לימודים מתוך תשוקה

במידה והצלחתם לנטרל את רעשי הרקע, קחו כמה רגעים לעצמכם ותשאלו איזה מקצוע יאפשר לכם לבוא לידי ביטוי ולמצות את היכולות שגלומים בכם? האם הלימודים מספיק יעניינו אתכם? השאלות הללו באות לזקק את התשוקה שנמצאת בתוך כך אחד מאתנו עוזרת לחבר אותה לתחום הלימודים.

לצורך העניין אם בוער בכם להילחם עבור אחרים ולהשיג צדק בנושאים שחשובים לכם, לימודי משפטים יעניינו אתכם מאוד, למרות הקושי שיש לאורך מסלול לימודים, למרות מבחני הלשכה המפחידים, תצליחו להחזיק ולהצליח בלימודים כי יש בכם את התשוקה ללמוד ולהצליח.

 

הכרות מעמיקה עם המקצועות השונים

עוד משהו שיכול לעזור לכם לבחור נכון זה הכרות את המקצועות השונים שיש לאקדמיה להציע. מומלץ לעיין בתכניות הלימוד השונות ולקרוא מה אפיקי התעסוקה שיכולים להיפתח לכם, לדבר אם אנשים שנמצאים בתחום, להבין מה זה דורש מכם והאם אתם מוכנים להשקעה הזו.

 

לסיכום

אנחנו נגיד שהשורה התחתונה והחשובה ביותר בבחירת המסלול, היא להיות קשובים ללב שלכם. הלב שלנו יודע לכוון אותנו למקומות המדויקים עבורנו, לכן חשוב להשקיע את האנרגיה בעיר להקשבה ולזיקוק רעשי הרקע שמפריעים להקשבה הזו.

לימודי פסיכולוגיה

 

תוכן עניינים