כיצד לפעול במקרים של אובדן כושר עבודה תעסוקתי?

אובדן כושר עבודה תעסוקתי הוא מקרה פרטי של אובדן כושר עבודה אשר עשוי לזכות אנשים בפיצויים ומענקים במקרים בהם ביטוח אובדן כושר עבודה לא היה מזכה אותם. באם הגעתם למצב של אובדן כושר עבודה תעסוקתי אובדן כושר עבודה אובדן כושר עבודה יכול להיות מוגדר בכל מיני דרכים ובהתאם לכך גם הביטוחים אשר אנשים רוכשים. יכול להיווצר מקרה כי אתם מבוטחים באובדן כושר עבודה אך לא במקרה הספציפי שבאמת קרה לכם, על כן התחילו מלברר למה אתם זכאים במסגרת הביטוחים שלכם.

  1. אובדן כושר עבודה חלקי – החל מ-25 אחוזי פגיעה ועד ל-75 אחוזי פגיעה.
  2. אובדן כושר עבודה מלא – למעלה מ-75 אחוזי פגיעה.

אלו מקרים בהם המבוטח לא יכול לעבוד בכל עבודה שהיא, ישנו גם מקרה פרטי יותר והוא אובדן כושר עבודה תעסוקתי וחשוב שתדעו כיצד לפעול בו.

אובדן כושר עבודה תעסוקתי

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו אדם לא מסוגל להמשיך לעבוד באופן מלא או חלקי מה שנקבע על שיעור הפגיעה שלו (למעלה מ-75 אחוזים או מתחת). לעומת זאת, אובדן כושר עבודה תעסוקתי הוא ביטוח ספציפי יותר אשר מתייחס לעיסוק ספציפי שהוא כמובן העיסוק בו עובד המבוטח. לצורך העניין, הוא יוכל להמשיך לעבוד בעבודה אחרת בעיסוק שונה לגמרי שכן מאפשר לו לעבוד, אך עדיין להיות מוגדר באובדן כושר עבודה תעסוקתי בשל אי היכולת להמשיך לעבוד בשלו.

תביעת חברת הביטוח

בדומה למצב של אובדן כושר עבודה מלא או חלקי מבלי קשר לעיסוק, עליכם לפעול במקרים של אובדן כושר עבודה תעסוקתי אל מול חברת הביטוח בה קיימת לכם פוליסה מסוג זה. עליכם להגיש תביעה לחברת הביטוח כוללת את פרטי המקרה שלכם כולל פירוט הפגיעה ובהתאם, חברת הביטוח תחליט האם לאשר את הזכאות שלכם ובהתאם גם לפצות אתכם.

לפנות לתביעה עם מומחה

כאשר פועלים במקרים של אובדן כושר עבודה תעסוקתי מדובר במצב רגיש יותר שכן צריך להוכיח כי אובדן הכושר הוא ספציפי לעיסוק בו עסק המבוטח. מדובר בהליך שלא תמיד כל כך קל להוכיח ובהתאם לכך, גם לא תמיד כל כך להשיג את הפיצוי או המענק שאתם זכאים לו. לכן, פעולה במקרה של אובדן כושר עבודה מומלץ שתהיה בסיוע של מומחה שיוכל להוכיח לביטוח כי אכן אתם במצב של אובדן כושר עבודה ובהתאם כי מגיע לכם מה שמפורט בפוליסה.

 

אם לא ברור לכם כיצד לפעול במקרים של אובדן כושר עבודה תעסוקתי מומלץ פשוט להתחיל מיצירת קשר ופנייה לאיש מקצוע מומחה בתחום. משם סביר כי השלב הבא שלכם יהיה להגיש תביעה לחברת הביטוח שלכם על מנת לקבל את מה שמגיע לכם. לעיתים התהליך יהיה מורכב אך שווה זאת!

 

Injury

תוכן עניינים