עולמה המופלא של הרפואה הסינית

העולם הרפואי המודרני יכול להוות תסכול רב. מרווח הטעות בו נוטה להיות קטן מאוד, אך טיפול איכותי ומוכח אינו נגיש לעיתים במערכת הציבורית. טיפול אלטרנטיבי זו אופציה ריאלית ומומלצת – רפואה סינית הינה טיפול זה בדיוק.

 

הקדמה

החל מטיפול במחלות גופניות שונות (כאבים, בעיות עיכול, בעיות נשימה וכד') ועד לטיפול בבעיות נפשיות נפוצות (דיכאון, חרדה ומצבים בריאותיים נפשיים אחרים), רפואה סינית הינה אופציה נגישה ופרודוקטיבית כדרך טיפול אלטרנטיבית לדרכי הרפואה המודרנית.

רפואה סינית

רקע והיסטוריה

הרפואה הסינית הינה שיטת טיפול אלטרנטיבית שהחלה כבר לפני אלפי שנים. טיפולה מנצל שיטות שונות – דיקור, רפואה צמחית, עיסוי ועוד – בכדי לטפל בבעיות יום יומיות שונות. הטיפול ברפואה סינית ידוע כרלוונטי גם להתמודדות עם מחלות שונות שלא ניתן לאבחן או לטפל בהן, תוך שימוש בכלים השונים שמציעה.

 

ההיגיון מאחורי הרפואה הסינית

תחום הרפואה הסינית מתבסס על אמונה כי מחלות ובעיות שונות נוצרות מחוסר איזון בתוכנו, וכי ניתן לטפל בהן בעזרת השבת איזון זה. לפי הרפואה הסינית, בכל אדם זורם אנרגיית חיים (צ'י), דרך ערוצים מיסטיים.

שימוש בשיטות הטיפול השונות מכוון את ערוצי הצ'י החסומים בגוף, ושואף לפתוח אותם – ובכך להחזיר את זרימתו של הצ'י לצורתו הטבעית, מה שיוביל לבסוף להחלמה מלאה.

רפואה סינית

טכניקות הטיפול השונות

בעולם הרפואה הסינית זרמים שונים, ולכן קיימות בה דרכי טיפול שונות שיתאימו לבעיות השונות אותן נחווה, ובהן נרצה לטפל. השיטה המוכרת ביותר בחברתנו הינה דיקור סיני – שיטה המתבססת על החדרת מחטים דקים לנקודות מכוונות, בהן זרימת הצ'י שבנו לא סדירה, או שנוצר בהן ריכוז גדול מדי של צ'י. המחטים מאזנים את זרימת הצ'י ומחזירים אותו לצורת זרימתו הטבעית, ובך מבריאים אותנו.

שיטה נוספת הינה טיפול בכוסות רוח – בה מניחים כוס זכוכית בצמוד לעור ומבעירים אותה בקצה בכדי לייצר וואקום. הקונספט של שיטה זו דומה לשל שיטת הדיקור הסיני. בנוסף קיימות שיטות הגואה-שה וטווינא, שהן למעשה פיזיותרפיסטיה סינית. לבסוף קיימת שיטת טיפול בצמחי מרפא, אשר מכוונת לאזן את הצ'י בעזרת תזונה נכוחה וצריכה של חומרים שיתמכו לאיזונו.

 

חשוב לזכור

רפואה סינית, ברובה, אינה מתבססת על מדע. היא שיטה ריאלית ופרקטית לטיפול בבעיות שונות, אך אינה מחליפה את הרפואה המודרנית. במקביל לטיפול בה, מומלץ ללכת לייעוץ רפואי בכדי לקבל חוות דעת שנייה ולוודא שצמחי המרפא השונים לא יזיקו לנו, וכי לא קיימת שיטת טיפול נגישה אחרת בעלת ביסוס והוכחה מדעית.

 

לסיכום

רפואה סינית הינה עולם נרחב, מרתק ואף מופלא. זרמיה השונים שבה נותנים מענה לטיפולים בבעיות מאתגרות ומבוססים באלפי שנים של היסטוריה עשירה ושל צבירת ביסוס וניסיון. זוהי שיטה מומלצת לכל אדם החווה בעיות רפואיות, כאלו ואחרות, ומחפש פיתרונות שאינם מבוססים ברפואה המודרנית, מכל סיבה.

רפואה סינית

תוכן עניינים